حزب اعتماد ملی به مناسبت حادثه غمبار حجاج بیت‌الله الحرام در منا بیانیه‌ای صادر کرد.

ضرورت تدبير بزرگان و صاحبان نفوذ كلام و انديشه‌های الهی در جهت جلوگیری از تحقير مكررحجاج توسط دولت عربستانبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حزب اعتماد ملی به مناسبت حادثه غمبار حجاج بیت‌الله الحرام در منا بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:
 
بسم‌الله الرحمن الرحيم
 
انالله و انااليه راجعون
 
حادثه غمبار حج امسال كه به جان باختن و مصدوميت هزاران تن از عاشقان كعبه منجر شد، موجی از اندوه را در جوامع اسلامی و زخم عميقی را بر دل مسلمانان ايرانی بر جای گذاشت و حتی جامعه بشری را در بهت و حيرت فرو برد.
 
كشته شدن نزديك به 5000 انسان عارف و وارسته در حالی در حج امسال رخ داد كه، در سال‌های گذشته روند فزاينده جان باختن حجاج در عربستان، اتفاق افتاده و بارها تكرار شده است و متاسفانه هيچ اقدام موثری برای پيشگيری از اين گونه حوادث ناگوار برنامه‌ريزی و پيش‌بينی نشده است.
 
حزب اعتماد ملی ايران با عرض تسليت اين فاجعه بزرگ و ابراز همدردی با خانواده‌های جان باختگان و مصدومان حادثه منا، اهم ديدگاه خود را نسبت به اين ضايعه انسانی در محورهای ذيل اعلام میدارد:
 
1- از دولت جمهوری اسلامی ايران انتظار میرود، موضوع اداره حج و مديريت بين‌المللی آن را با توجه به بی‌تفاوتی و بی‌مسووليتی آل سعود نسبت به جان زايران حرم امن الهی، با جلب افكار عمومی جوامع اسلامی، دركنفرانس آتی سران كشورهای اسلامی مطرح كند، شايد كه تصميم شايسته‌ای برای مديريت بين‌المللی حج، اتخاذ گردد.
 
2- از مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقليد درخواست می‌نمايد رهنمودهای راهگشای خود را در زمينه‌های فرهنگ‌سازی و سازماندهی حجاج بيت‌الله‌الحرام و روش‌های اعزام حاجيان در سال‌های آتی ارايه فرمايند تا انشاءالله با تدبير بزرگان و صاحبان نفوذ كلام و انديشه‌های الهی، زمينه‌های بی‌تفاوتی عربستان سعودی نسبت به مهمانان الهی، مرتفع گردد و از تحقير مكرر مردم و حجاج توسط دولت عربستان، كه در اين سال‌ها به بهانه‌ها وشكل‌های مختلف شاهد وقوع آن بوده‌ايم، جلوگيری گردد.
 
حزب اعتماد ملی ايران از درگاه رحمت الهی برای همه درگذشتگان غفران الهی و برای مجروحان حادثه، شفا و سلامتی كامل و برای مصيبت‌ديدگان و خانواده‌های آنان صبر جميل آرزو مي‌نمايد.
 
در خاتمه از  روحانی رييس‌جمهور كه ماموريت بسيار مهم و اثرگذارخود را برای شركت در مراسم بازگشت پيكرهای مطهر جان‌باختگان حادثه منا به كشور نيمه‌تمام گذاشتند، صميمانه تشكر و سپاسگزاری می‌نماييم.
 
حزب اعتماد ملی ايران

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار