رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با پایان برداشت و خرید گندم رقم تولید به 550 هزار تن رسید که جایگاه استان اردبیل در تولید گندم ارتقا یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی در همایش کشت پاییزه و شکرانه تولید بیشترین گندم در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل اظهار کرد: با شکسته شدن رکورد بیشترین تولید گندم در تاریخ این استان رتبه ما از جایگاه یازدهم به چهارم کشوری در تولید گندم ارتقا یافت.

وی با قدردانی از تلاش کشاورزان پرتلاش در تولید محصولات متنوع کشاورزی به ویژه محصول استراتژیک گندم گفت: ما از همان ابتدای سال زراعی گذشته سعی کردیم تا وضعیت مناسب‌تری را در تولید گندم برای زارعان و کشاورزان فراهم کنیم.

سروی با اشاره به اجرای طرح مشارکت خود کشاورزان در انتخاب ارقام مناسب با توجه به مناطق مختلف تولید محصولات به عنوان رویکرد شاخص وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: برای افزایش بهره‌وری در بین بهره‌برداران تشکیل بنیاد توانمندی گندم‌کاران کشور در اولویت و دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: در کنار تامین بذر مورد نیاز ما در سال زراعی گذشته موفق شدیم تمام نهاده‌های کشاورزی دیگر نظیر کود و سم را نیز در اولین فرصت برای اراضی دیم و آبی استان تامین کنیم.

وی افزایش 2.5 برابری تولید را به نسبت سال‌های گذشته یادآور شد و بیان کرد: رکورد تولید استان مربوط به سال 84 با 486 هزار تن بود که به نسبت این وضعیت امسال در تولید گندم 13 درصد رشد تولید را شاهد بودیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.