رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: حداقل 20 میلیارد دلار در قاچاق کالا پول از کشور خارج می‌شود.

پورمختار :حداقل 20 میلیارد دلار در قاچاق کالا پول از کشور خارج می‌شود
محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: راهکارهای مقابله با قاچاق کالا مشخص است و به اندازه کافی قانون برای مقابله با این امر وجود دارد و مشکل در عدم اجرای درست قانون است.
 
وی در ادامه گفت: در مبادی ورودی کشور، کنترلهایی باید صورت گیرد چراکه بیشترین قاچاق از ترانزیت است، برخی از کالاهای قاچاق از مرزهای غربی بی‌رویه وارد کشور می‌شود و نیاز به اقدام جدی دارد و دستگاه‌های مسؤل نیز تنها آمار می‌دهند و اقدامی از آن‌ها نمی‌بینیم.
 
وی افزود: قاچاق کالا بحث جدیدی نیست با متولیان امر مثل گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق کالا این کار را دنبال می‌کنیم تا به نتیجه مثبت برسیم.
 
پورمختار اظهار کرد: تأثیر دستگاه‌های متولی در امر قاچاق کالا مهم است و اصل مسؤلیت با آن‌هاست که اگر به درستی و با برنامه عمل کنند باید به طور 100 درصد بر امر قاچاق فائق آیند.
 
وی گفت: حداقل 20 میلیارد دلار از کشور در امر قاچاق کالا پول خارج می‌شود و ثانیاً کالاهایی وارد می‌شود که از لحاظ کیفی و از حیث کنترل‌ها از اختیار دولت خارج است و آثار مخرب دارد .
 
پورمختار بیان کرد: در حقوق و عوارض گمرکی فرار هست که در مالیات‌ها تأثیر می‌گذارد و مهم‌ترین عالم در امر قاچاق کالا قیمت‌های ارزان است که باعث تأثیر مستقیم بر امر تعطیلی تولیدات و عدم رقابت می‌شود.
 
وی اضافه کرد: لباس‌هایی که در بازار ایران به عنوان لباس‌های چینی یا کیف و کفش وارداتی که باعث می‌شود که بازار داخلی نتواند با آن مقابله کند و باعث تعطیلی اقتصا و کاهش میزان تولید می‌شود.
 
پورمختار افزود: کسی که در امر واردات کالا است رسماً باید کارت بازرگانی داشته باشند این کنترل در دولت قبل تحت عنوان طرح شبنم اجرا می‌شد اما وزیر صنعت هم طرح شبنم را و هم هلوگرام وارداتی را برداشت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار