مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: پس از مدت‌ها پیگیری یک پارچه سازی حوضه‌های آبریز به عنوان اولین تجربه کشور برای مدیریت یکپارچه محقق شد.

ایجاد مدیریت یکپارچه در حوضه آبریزمحمد حاج رسولی ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص یک پارچه سازی حوضه آبریز گفت: یک پارچه سازی حوضه‌های آبریز به عنوان اولین تجربه کشور برای مدیریت یکپارچه به حساب می‌آید که از سال 80 بحث مربوط به آن مطرح بوده اما زمینه‌ اصلی از برنامه پنجم و از آوردن تبصره در بند 140 قانون پنجم استارت زده شد.

وی در ادامه اظهار داشت: در دوسال گذشته مدیریت یکپارچه حوضه آبریز آغاز به کار کرده و به لحاظ ساختاری در وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب، مدیرکل‌ها مستقر شدند و جلسات مربوط به آن برگزار می‌شود.

حاج رسولی‌ها در ادامه به حوضه زاینده رود اشاره و بیان کرد: برای حوضه آبریز زاینده رود تاکنون هشت جلسه با ریاست وزیر نیرو و باحضور استانداران، معاونین وزارت جهاد کشاورزی، محیط زیست وصنایع تشکیل شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: حوضه آبریز زهره، اترک، قمرود، دریاچه نمک، ارس ،کارون از نمونه حوضه‌های آبریز مسئله‌دار در ایران است.

وی در پایان به حوضه آبریز ارومیه اشاره و بیان داشت: دولت برای حوضه آبریز ارومیه به طور مستقل ورود پیدا کرده و کارگروهی جداگانه با پشتیبانی وزارت نیرو پیگیر احیای حوضه آبریز ارومیه است.

انتهای پیام/  

برچسب ها: آبریز ، حوضه ، حاج رسولی ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار