در برنامه پنجم توسعه جهاد دانشگاهی تمامی واحدهای استانی باید دو یا سه کار بین المللی داشته باشند و بقیه برنامه های آنها نیز در استان ها مورد اهمیت باشند که در استان کرمان به موضوع زلزله و معادن تاکید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رییس جهاد دانشگاهی کشور در دیدار با استاندار کرمان گفت: در جهاد دانشگاهی سعی شده که اثبات کنیم که کارها شدنی است و می توان در راستای توسعه علمی، دانشی و فن آورانه تلاش بیشتری داشت.

طیبی اظهار داشت: راه اندازی خبرگزاری یکی از اقدامات خوب جهاد دانشگاهی به شمار می رود و در حوزه علمی و دانش پژوهانه نیز همواره به جهت گیری براساس پژوهش های علمی دنیا توجه شده است.

وی تصریح کرد: در پژوهشگاه رویان نیز کارهای خوبی شده و در حوزه صنعت نفت نیز بسیاری از تجهیزات و مواد شیمیایی این صنعت از سوی جهاد دانشگاهی انجام شده است.

طیبی خاطرنشان کرد: در حوزه مخابرات و آی تی ، صنایع سیمان، علوم پایه و سایر حوزه ها نیز کارهای خوبی انجام شده است و بنا داریم که آموزش های ما به سمت آموزش های کاربردی حرکت کند.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید و در پیش بودن برنامه های ششم و هفتم فرصت هایی است که می توان از آنها استفاده کرد تا اقتصاد کشور از فروش منابع طبیعی به سمت اقتصاد مبتنی بر منابع تولیدی خودمان حرکت کند.

رییس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه در جهاد دانشگاهی سه برنامه را به صورت همزمان پیگیری می کنیم، عنوان کرد: برنامه دیگر جهاد دانشگاهی مبتنی بر نقش جهاد در راستای نقشه جامع علمی کشور است که در این راستا برنامه های متعددی صورت گرفته که یکی از آنها انتقال دانش در صنایع است.

طیبی گفت: مسایل ملی کشور مانند چای، برنج و آب می تواند به صورت ماموریت محور به جهاد دانشگاهی واگذار شود و جهاد دانشگاهی نشان داده که در این حوزه نیز توانایی های خوبی دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.