شهرکرد؛

چهارمحال و بختیاری آماده استقبال و تشییع جان باختگان حادثه منا

کمتیه ویژه استقبال، تشییع و تدفین جان باختگان حادثه دلخراش منا در استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری از تشکیل کمتیه ویژه استقبال، تشییع و تدفین جان باختگان حادثه دلخراش منا در این استان خبر داد.

خدابخش مرادی گفت: چهارمحال و بختیاری آماده تشییع پیکر پاک این زائران و حجاج عزیز بیت الله الحرام در آیینی باشکوه با حضور اقشار مختلف مردم می باشد.

وی افزود: شرح وظایف دستگاه های مربوطه در این خصوص هم ابلاغ شده است.

مرادی ادامه داد: تشییع پیکر جان باختگان حادثه منا در روز ورود به استان، ابتدا در شهرکرد و سپس در شهرها و روستاهای محل سکونت آنان انجام می شود.

وی درخصوص جزئیات این برنامه اضافه کرد: پیکر مطهر حجاج جان باخته ابتدا از میدان 12 محرم به سمت چهارراه بازار تا حرم مطهر حضرات امامزادگان دو معصوم (س) شهرکرد تشییع و پس از اقامه نماز به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به شهرستان های مربوطه منتقل می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس مصوبه این کمیته، پیکر مطهر این جان باختگان به وسیله آمبولانس های هلال احمر تا محل تشییع حمل و شهرداری های استان هم شرایط لازم برای تشییع و تدفین این عزیزان را فراهم خواهند کرد.

مرادی با اشاره به همکاری ادارات مختلف مانند حج و زیارت، هلال احمر، شهرداری ها، پلیس راهور و بخش های مختلف نیروی انتظامی و سپاه قمر بنی هاشم (ع) استان در برپایی با شکوه آیین تشییع جان باختگان حادثه منا، تأکید کرد: هدف از برنامه ریزی صورت گرفته کاهش دغدغه خانواده های داغدار در برگزاری مراسم تشییع و تدفین است.

در پی فاجعه دلخراش و مرگبار پنج شنبه گذشته در صحرای منا، به دلیل بی کفایتی دولت آل سعود، متأسفانه بیش از 4 هزار نفر از حجاج، کشته، زخمی و مفقود شدند که 6 نفر از حجاج استان چهارمحال و بختیاری به نام های «هرمز داودی»، «علی حسین ولی پور دستنایی»، «غلامحسین الله وردی»، «محمدجواد فیاض»، «فیض الله کیوانی» و «عیدی محمد عزیزی سورشجانی» هم جان خود را از دست دادند.

در حال حاضر 4 نفر از حجاج این استان نیز مجروح و 12 نفر مفقود هستند.

در این حادثه تا کنون 239 زائر ایرانی کشته، 30 نفر مجروح و 241 نفر هم مفقود شده که به کاروان ها بازنگشته اند.

امسال 405 نفر در قالب سه کاروان از استان چهارمحال و بختیاری برای انجام اعمال و مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شدند که دو کاروان از شهرکرد (شماره های 18001 و 18003) و یک کاروان از بروجن (شماره 18005) می باشد. 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.