رئیس جدید حزب کارگر انگلیس به شدت از رژیم‌های عربستان و بحرین انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العهد؛ "جرمی کوربین،" از سرکوب آزادی‌های شهروندان در عربستان و بحرین انتقاد کرد. 

کوربین از "دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس، خواست به حمایت بدون انتقاد از عربستان و بحرین پایان دهد. وی در این باره گفت: این حمایت‌های چاپلوسانه و بدون انتقاد از چنین رژیم‌هایی که عربستان و بحرین هم در میان آنها وجود دارد، سودی برای امنیت ملی ما نخواهد داشت. دو کشور در حق شهروندان خود ظلم و آزادی‌های دموکراتیک را سرکوب می کنند.  

وی تاکید کرد: عربستان سعودی در حملات به یمن از تسلیحات ساخت انگلیس استفاده می کند. باید مسئله "علی النمر،" جوان عربستانی که به علت مشارکت در تظاهرات در شرق این کشور به اعدام محکوم شده است، پیگیری شود. 

جرمی کوربین همچنین مخالفت خود را با اختصاص صد و پنجاه میلیارد دلار اعتبار به نوسازی تسلیحات هسته‌ای انگلیس اعلام کرد. 
کوربین خواستار صدور قطعنامه جدیدی از شورای امنیت درباره سوریه شد و خاطر نشان کرد: من مخالف هر نوع تلاش دولت انگلیس برای گرفتن مجوز از پارلمان برای دخالت نظامی در سوریه هستم. راهبرد دیپلماتیک با میانجی گری سازمان ملل می‌تواند صلح را در کشوری که با ویرانی گسترده روبروست، برقرار کند. 
بر خلاف بعضی پیش بینی‌ها، کوربین در این سخنرانی از نقش حزب کارگر در زمان ریاست "تونی بلر" بر این حزب در جنگ عراق عذرخواهی نکرد. 

کوربین همچنین از تعامل دولت حزب محافظه کار با بحران آوارگان در اروپا انتقاد و آن را شدیدترین بحران انسانی توصیف کرد که اروپا از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون با آن روبرو بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار