خراسان رضوی با ایجاد 7 ایستگاه صلواتی در محور نجف و بدره به یاری ستاد ساماندهی اربعین حسینی می رود و آماده جلب مشارکتهای مردمی و خیرین در این حوزه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، استاندارخراسان رضوی درجلسه ستاد استانی ساماندهی اربعین با بیان اینکه وظیفه این ستاد تسهیل در روند زیارت زائران است و به دنبال ایجاد امکان سفر رایگان برای زائران نیست، گفت: بر اساس تقسیم کار ملی صورت گرفته از سوی ستاد مرکزی، کمیته هایی شامل امنیتی، حمل و نقل، اعزام- اسکان و تغذیه، هماهنگی کنسولی، فرهنگی و اطلاع رسانی، بهداشت و درمان و مشارکت های مردمی با شرح وظایف مشخص و مشارکت دستگاه های اجرایی مرتبط در استان تشکیل شده است.

علیرضا رشیدیان افزود: طبق سنوات گذشته علاوه بر واگذاری مسوولیت برپایی هفت ایستگاه صلواتی در محور نجف به کربلا، راه اندازی یک ایستگاه در مسیر مرز تا بدره نیز به استان داده شده است.

رییس ستاد استانی ساماندهی اربعین حسینی (ع) در خراسان رضوی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مناسب بدین منظور افزود: در حوزه جلب مشارکت های مردمی و خیران، در این بخش نیز باید کار گسترده ای صورت گیرد.

رشیدیان با اشاره به سیل دهها میلیونی زائران کربلا در اربعین حسینی (ع) و پیش بینی افزایش گسترده این جمعیت، گفت: هرچه اقدامات و برنامه ریزی های استان در بحث اعزام زائران، تقسیم بندی اعزام ها، ارائه خدمات دقیق تر و مشخص تر باشد؛ تردد آنان تسهیل می شود.

وی با اشاره به اختصاص شماره حساب 1040ستاد اربعین نزد بانک ملی برای جلب مشارکت های مردمی در این حوزه، افزود: باید در رابطه با این موضوع به مردم اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد و از ظرفیت های مردمی و خیران برای ارائه خدمت بهتر به زائران استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: مدیریت دقیق و جهادی این جمعیت 20 میلیونی در مسیر کربلای حسینی (ع) می تواند بیش از پیش بر بی کفایتی و سوء مدیریت آل سعود در مدیریت دو میلیونی حجاج بیت الله الحرام صحه گذارد.

رشیدیان با تاکید بر این که باید با استفاده از تمام ظرفیت ها برای برگزاری هر چه با شکوهتر زیارت اربعین تلاش کنیم؛ بر لزوم ثبت نام متقاضیان تشرف و اخذ ویزا و خروج قانونی از کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.