رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی نقشه راهی را برای بهبود نقشه راه سالمندان، رفع نیازهای این افراد و توانمندسازی آن‌ها در نظر گرفته است.

بندپی: نقشه راه بهزیستی پیش روی سالمندانبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دکتر بندپی رئیس سازمان بهزیستی کل کشور در مراسم نکوداشت روز جهانی سالمند در جمع سالمندان و مسئولین شهرداری اظهار کرد: 6 میلیون و 500 هزار سالمند در کشور وجود دارد که 8.1 درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص می‌دهند و این افراد نیازمند توجه، یاری مردم و مسئولین هستند.

وی در ادامه افزود: یک چهارم زندگی ما، دوران سالمندی است و باید به بهترین نحو، بدون انزوا و خلوت نشینی طی شود.

بندپی در رابطه با نقشه راهبردی بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی نقشه راهبردی مدنظر دارد که اولین استراتژی آن تغییر نگرش همراه با تغییر رفتار در جامعه خواهد بود.

رئیس سازمان بهزیستی در رابطه با سند ملی سالمندی خاطرنشان کرد: راهبرد دوم بهزیستی، سند ملی سالمندی است که مراحل تدوین، تکمیل و ارسال آن برای دولت در حال اتمام است.

وی در ادامه افزود: استراتژی سوم به کارگیری روش‌های نوین و علمی در توان‌بخشی و اجتماع‌پذیری برای سالمندان است تا بتوانند از توانمندی‌های خود در جهت زندگی شادتر و راحت‌تر استفاده کنند.

بندپی در پایان بیان کرد: سیاست های حمایتی نظیر برقراری بیمه سلامت کامل، بیمه درمانی مکمل برای سالمندان و امکانات حمایتی و رفاهی خاص در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، سالمندان ، بندپی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار