معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بانک‌ها در برخی از موارد در ارائه تسهیلات کوتاهی می‌کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حسن طاهایی در دیدار با استاندار کرمان، توسعه اشتغال را یکی از محوری‌ترین مباحث مسئولان دانست و افزود: ارائه آموزش‌های لازم به افراد فاقد کار یکی از مهمترین راهکارهای اساسی برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری است.

وی با اشاره به اینکه بانکها یکی از مهمترین مشکلات این وزارتخانه در زمینه ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی هستند، خاطرنشان کرد: بانک‌ها در برخی از موارد در ارائه تسهیلات کوتاهی می‌کنند که در این راستا نباید تنها به منابع بانکی اکتفا کنیم، بلکه باید به منابع دیگر نیز بیندیشیم.

طاهایی تصریح کرد: نرخ سپرده قانونی بانکها 13.75درصد است که باید به تدریج کاهش یافته و تا نرخ 12 درصد برسد.

وی یادآور شد: به صورت نمونه استان ها می توانند 30 واحد تولیدی فعال را که مشکل بازاریابی ندارند به وزارتخانه معرفی کنند تا مشکلاتشان مرتفع شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با حمایت از واحدهای تولیدی می‌توان مشکلات آنها را برطرف کرد، گفت: بدین ترتیب این واحدها می توانند در جذب افراد جویای کار فعال شوند.

مدير عامل صندوق کارآفرينی و اميد کشور نیز که در این سفر یک روزه معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را همراهی می کرد، قول مساعد داد از صندوق کارآفرینی و امید استان بیش از پیش حمایت کند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: بانک ، تسهیلات ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.