استاندار لرستان گفت: در حال حاضر حدود هفت هزار میلیارد تومان طرح و پروژه عمران و سازندگی با همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در نقاط مختلف استان در دست اقدام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بازوند افزود: سدهای بختیاری، رودبار، ایوشان، معشوره، طرح انتقال آب کاکارضا، طرح های راه آهن استان و همچنین آزادراه خرم آباد – اراک و طرح توسعه فرودگاه خرم آباد طرح های زیربنایی و زیرساختی هستند که به همت قرارگاه خاتم در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) موافقت اولیه خود را برای احداث نیروگاه 500مگاواتی سیکل ترکیبی در شهرستان دلفان اعلام کرده است .

وی با اشاره به فعال‎سازی پروژه احداث راه‎آهن دورود، بروجرد به خرم‎آباد و اندیمشک خاطرنشان کرد: این پروژه بعد از سه سال تعطیلی با حجم سرمایه‏ گذاری بالغ بر شش هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه خاتم فعال شده است.

استاندار لرستان در خصوص طرح توسعه فرودگاه خرم آباد اضافه کرد: طرح توسعه فرودگاه خرم آباد با هفت زیر مجموعه در دست اقدام است .

بازوند ادامه داد: این طرح از محل اعتبارات تملک دارایی استان و با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با برآورد اعتبار 520 میلیارد ریال در دست احداث است.

بازوند توسعه ترمینال فرودگاه از چهار هزار به 10 هزار متر را از دیگر طرح های هفت گانه توسعه فرودگاه عنوان کرد و افزود: ساختمان هواشناسی فرودگاه نیز در زمینی به مساحت 270 متر مربع به طور کامل اجرایی شده است.

وی یادآور شد: همچنین با رایزنی های انجام شده با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ، مقدمات ایجاد یکهزار تخت بیمارستانی جدید در استان فراهم شده است.

وی تصریح کرد: در رایزنی های اولیه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 30 درصد از هزینه تهیه این تخت ها را تقبل کرده و تلاش شده تا مابقی اعتبار مورد نیاز با همکاری قرارگاه خاتم تامین شود.

بازوند ادامه داد: بدون احتساب هزینه تجهیزات، برای هر تخت سه میلیارد ریال و با احتساب تجهیزات پنج میلیارد و 700 میلیون ریال نیاز است.

بازوند با بیان اینکه ساخت بیش از 20 مدرسه جدید در مناطق محروم لرستان و کمک به پرچیده شدن مدارس کپری از دیگر اقدامات قرار گاه خاتم در لرستان است گفت: این قرارگاه همچنین در سال تحصیلی جاری اقدام به تهیه لوازم التحریر و بسته های فرهنگی نمود و آنان را در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار داد.

وی اظهار داشت : قرار گاه خاتم ساخت راه ارتباطی از روستای میرزاآباد به سمت تنگه گاوشمار و امامزاده پیرمحمد را در دلفان آغاز کرده است که از این مسیر 23 کیلومتری تاکنون 15 کیلومتر آن آسفالت شده است .
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.