رعایت اصول بهداشتی در خصوص بیماری کرونا ضروری است.

ضروری بودن رعایت اصول بهداشتی در خصوص بیماری کرونابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ رییس مرکز بهداشت شهرستان خرمشهرگفت:برای مقابله با این بیماری مردم باید به توصیه های مسئولان بهداشت و درمان برای پیشگیری از این بیماری توجه کنند.

مهردادپاریان زیتونی بابیان اینکه طی سال های گذشته کمترین وقوع بیماری در کشور اعلام شده است افزود: شش مورد ابتلا به بیماری اعلام شد که تحت درمان قرار گرفتند.

وی گفت:این بیماری بر خلاف بیماری های سرماخوردگی حدود دو هفته علائم خود را نشان می دهد و از طرق مختلف از فرد مبتلا به دیگران منتقل می شود.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر، علائم از تب، سرفه، تنگی نفس و اختلال در دستگاه گوارش و کلیه به عنوان نشانه های این بیماری یاد کرد و افزود:ویروس کرونا از طریق شتر به انسان و انسان به انسان شیوع می یابد که عمده انتقال این بیماری تاکنون از راه خوردن شیر شتر بوده است.

پاریان زیتونی تصریح کرد:در اجتماعاتی نظیر مناسک حج در کشور عربستان، احتمال بروز بیماری های واگیردار به دلیل اینکه سیستم ایمنی بدن افراد دیابتی و سالخورده ضعیف می شود، افزایش می یابد.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر، رعایت اصول بهداشت فردی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری را ضروری خواند و گفت:شست و شوی دست ها، استفاده از ماسک در مواجه با افراد آلوده و مشکوک ضروری است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.