معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به ایام بازگشت حجاج به کشور و امکان آلودگی آنان به ویروس کرونا گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کردستان جهت مقابله با این بیماری آمادگی کامل دارند.

به گزارش خبرنگار ازسنندج، دکتر هومن قصری گفت: با توجه به اینکه بازگشت حجاج به کردستان از 15 مهرماه به استان آغاز می شود بنابراین تمامی تهمیدات لازم جهت مقابله با انتشار این بیماری اندیشیده شده است.

وی از آمادگی کامل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کردستان جهت مقابله با این بیماری خبر داد و افزود: پرسنل و کادر درمانی استان آموزش‌های لازم را دیده‌اند و آمبولانس‌های ویژه نیز برای این کار در نظر گرفته شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: پزشکان و کادر درمانی همراه حجاج نیز قبل از اعزام، آموزش‌های لازم را دیده‌اند تا در ایام برگزاری حج مراقبت‌های لازم را از حجاج به عمل آورند.

وی با اشاره با اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ گونه موردی مبنی بر ابتلای حجاج کردستانی به این بیماری گزارش نشده است، افزود: همچنین حجاج به محض ورود به کشور در فرودگاه‌های همدان، کرمانشاه و تهران آموزش های لازم را خواهند دید و بروشورهای حاوی نکات آموزشی میان آنها توزیع خواهد شد.

دکتر قصری در ادامه ضمن تاکید بر رعایت بهداشت فردی و عدم انجام روبوسی‌های معمول با حجاج، به علایم بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: این بیماری دارای علایمی همچون اسهال، سرماخوردگی و آنفلوانزا بوده و به شدت واگیر و کشنده است.

وی در پایان افزود: در صورت مشاهده علایم این بیماری، مرکز EOC (مرکز فرماندهی عملیات بحران فوریت‌های پزشکی کردستان) آمادگی کامل دارد که مراتب را با شماره تلفن 115 به این مرکز اطلاع دهند.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.