مشهد؛

برگزیده های حوزه هنری خراسان رضوی در جشنواره اصفهان

حوزه هنری خراسان رضوی با 2 اثر برگزیده بدون شرح و آفتاب لبه های بام و اجرای گروه کُر در جشنواره آثار حوزه هنری در اصفهان حضور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، چهارمین جشنواره آثار و تولیدات حوزه هنری مراکز استانها از هفتم مهرماه در اصفهان در حال برگزاری است.

بدون شرح: نمایش برگزیده جشنواره تئاتر کودک همدان و تئاتر ماه

در این جشنواره نمایش «بدون شرح» به نویسندگی و کارگردانی سید جواد رحیم‌زاده، دیروز در سالن استاد فرشچیان اصفهان اجرا شد و مورد استقبال قرار گرفت.

این نمایش داستان نوجوانی است که یک عینک سه بعدی در اختیار دارد و بر حسب اتفاق وارد کارگاه تاریخ مدرسه شده و اتفاقات عجیبی برایش می‌افتاد.

محمد جهان‌پا، سجاد انتظاری، حسن قادری، یزدان کاظمی، شادن نباتی، یاشار یزدانی، کوروش خلیل‌پور، محمد اسلامی، جلال کریم‌زاده، مجید گنجی، علی زینی و محسن شهرکی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

میثم نویریان به عنوان طراح صحنه، مهناز آقایی، طراح لباس، سید یحیی موسوی، آهنگساز، عماد نصرآبادی، دستیار کارگردان و کوروش خلیلی‌‌پور، طراح پوستر و بروشور این نمایش هستند.

«بدون شرح» علاوه بر اینکه در نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه به عنوان نمایش برگزیده بخش کودک و نوجوان انتخاب شد و جوایزی نیز در بخش‌های نویسندگی، کارگردانی، طراحی صحنه، جایزه بازیگری خردسال، جایزه بازیگری نوجوان را بدست آورد، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی بهترین نمایش کودک را از سوی مرکز ملی استیژ دریافت کرده است.

همچنین در بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به عنوان نمایش برگزیده انتخاب شده است.

آفتاب لبه های بام حاصل استعداد جوان برتر آسیا

فیلم "آفتاب لبه های بام" به نویسندگی و کارگردانی علی صداقت نیز مورد استقبال تماشاچیان قرار گرفه است.

این فیلم كه نقش اصلی آن را فرشته صدر عرفایی بازی می كند، داستان زنی است به نام فاطمه است که با كار كردن در یك آژانس بانوان، زندگی مادر و دختر جوانش را می‌گذراند و اگرچه زیر یك سقف زندگی می‌كنند، اما بیم‌ها و امیدهایشان در زندگی فاصله زیادی با یکدیگر دارد.

آفتاب لبه های بام، در بخش اصلی شانزدهمین فستیوال فیلم شانگهایی اکران شده و صداقت‌کریمی جزو ده استعداد جوان برتر آسیا شناخته شده است.

علی صداقت كریمی ساخت فیلم‌های كوتاه ترحم،‌ داستان صبا و پلاك صفر را در كارنامه خود دارد. آخرین فیلم كوتاه او، سال گذشته در یك تور اروپایی در 8 شهر در كشورهای اسپانیا، ‌ایتالیا و ایرلند اكران شده بود.

گروه کُر حوزه هنری منتخب جشنواره چنت کُرال فرانسه

در این جشنواره همچنین گروه کُر حوزه هنری خراسان رضوی در میان استقبال تماشاچیان در بخش جنبی جشنواره آثار و تولیدات حوزه هنری آثار خود را اجرا کرد.

گروه کُر حوزه هنری خراسان رضوی به سرپرستی جلیل شریعتمدار، فعالیت خود را از سال 1386 آغاز کرده است و تاکنون اجراهای مختلفی مانند غدیر، مبعث، دفاع مقدس و شب خاطره داشته است.

این گروه در جشنواره های مختلفی مانند خنیاگران انقلاب اسلامی و انسان از منظر قرآن شرکت کرده و رتبه های برتر این رویدادها را بدست آورده است.

گروه کُر حوزه هنری خراسان رضوی منتخب حضور در جشنواره های بین المللی چنت کُرال فرانسه، مالاگای اسپانیا و لانگلوین انگلستان بوده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.