امروز در مسجد مقبره تبریز با حضور مردم و مسئولان استانی یاد و خاطره قربانیان منای ابراهیمی گرامی داشته شد.

گرامیداشت جان باختگان منای ابراهیمی در تبریزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ خطیب و اعظ تبریزی در این مراسم گفت: وهابیت با ایجاد ناامنی در مکه می خواهد رکن حج را زیر سوال ببرد؛ می خواهد شیعه را تخریب کند و در دشمنی با اسلام، شیعه و سنی نمی شناسد.

حجت السلام رسول برگی گفت: هدف وهابیت جنگ با شیعه نیست، جنگ با اسلام است. وهابیت در اولین سال و ورود خود به مکه در سال 1218 قریب به 60 هزار جلد کتاب کتابخانه ی مسجدالحرام را آتش زد که 40 هزار جلد از آنها، خطی بودند.

حجت السلام برگی با بیان اینکه هدف وهابیت این است که به قدری مکه را ناامن نشان دهد که به غیر از وهابیت کسی در مکه حاضر نشود گفت: تا امت اسلامی اعم از شیعه و سنی در برابر وهابیت نایستد به مسلمانان به عزت نخواهند رسید.

این خطیب یادآور شد: قرار بود در موسم حج تمتع امسال، مسلمانان در مورد مسائل یمن، صدور اجازه ورود یهود به بیت المقدس، مسائل سوریه بحث کنند؛ اما چنان جو ناآرامی ایجاد کردند تا فرصتی برای طرح این مسائل پیش نیاید.

وی با بیان اینکه خونهایی که در حج امسال در مکه ریخته شده، زمینه فروپاشی آل سعود را فراهم کرده است گفت: سخنرانی کوبنده مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگی دانشگاههای افسری ارتش، به آنها نشان خواهد داد که سیلی ایرانی سرخ نمی کند، بلکه طرف مقابل را از پا درمی آورد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.