دبیر جشنواره فرهنگی هنری احیای دریاچه ارومیه هیأت داوران را معرفی کرد و گفت: 710 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد 183 به بخش داوری راه یافتند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، محرمی دبیر جشنواره فرهنگی هنری احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: این جشنواره به همت کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان و با همکاری دفتر منطقه ای ستاد احیای دریاچه ارومیه و انجمن های فرهنگی، هنری و ادبی استان برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌ که جشنواره در رشته‌های عکس، فیلم، شعر، هنرهای تجسمی، کاریکاتور، هنرهای نمایشی و موسیقی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره در رشته‌های مختلف هنری دوازدهم مهر ماه از ساعت 16 در سالن شمس تبریز نمایشگاه کتاب تبریز برگزار می شود.

محرمی ادامه داد: آقایان فاروغی، شب خیز، ارجمند، صابر بقال اصغری، رضوی، سوزنده، علیمحمدی، رحمانی، دانش، باقری، پیرمرزآبادی، زنوزی، کرمانی و دایم امید؛ داوران این جشنواره فرهنگی هنری هستند که آثار برگزیده را انتخاب و به دبیرخانه اعلام کرده‌اند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در مجموع 710 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد 183 به بخش داوری راه یافتند و از این تعداد سه اثر در بخش فیلم، 8 اثر در نقاشی، 3 اثر در پوستر، 5 اثر در عکس، 8 اثر در شعر،5 اثر در کاریکاتور و 3 اثر در خوشنویسی برگزیده شده‌اند.

وی با بیان این‌که از تعدادی آثار موسیقی کودک، عاشیق و آذربایجان با مفهوم آب و صرفه‌جویی نیز حمایت می شود، افزود: تمامی آثار برگزیده جشنواره نیز تا سیزدهم مهرماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی تبریز سالن امیرکبیر به نمایش گذاشته شده است.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری احیای دریاچه ارومیه هدف از برگزاری این جشنواره را نمایاندن نقش و جایگاه هنر و هنرمندان در معرفی فاجعه زیست محیطی دریاچه ارومیه دانست و افزود: تبیین نقش و جایگاه فرهنگ و هنر در ارائه راهکار های مناسب برای احیای دریاچه ارومیه از دیگر اهداف این جشنواره است.

گفتنی است، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از نهم تا سیزدهم مهر ماه از ساعت 10 تا 20 در محل نمایشگاه بین المللی تبریز آماده بازدید علاقه‌مندان است.
 انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.