در حاشیه حاشیه هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با وزیران امور خارجه الجزائر، پاکستان و سوریه دیدار کرد.

ظریف با وزیر امور خارجه الجزائر، پاکستان و سوریه دیدار کرد
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حاشیه حاشیه هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با وزیران امور خارجه الجزائر، پاکستان و سوریه دیدار کرد.


**ملاقات ظریف با وزیر امور خارجه الجزائر
 
محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و رامتان لامامرا ramtane lamamra ، وزیر امورخارجه الجزائر، در حاشیه هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر ملاقات کردند و علاوه بر موضوعات دوجانبه در خصوص مسائل مختلف بین‌المللی از جمله حادثه منا که طی آن هزاران نفر جان باختند و نیز چگونگی حل بحران سوریه و یمن و ضرورت همکاری برای ایجاد صلح و ثبات در این کشورها تبادل نظر کردند.

همکاری در بازار انرژی در راستای تعدیل و تثبیت بهای نفت و همچنین حمایت دو کشور ایران و الجزائر از یکدیگر در محافل و مجامع بین‌المللی از جمله موضوعاتی بود که در دیدار آقایان ظریف و لامارا مورد تاکید قرار گرفت.

** ملاقات ظریف با وزیر امور خارجه پاکستان
   
 هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک  با سرتاج عزیز وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست وزیر پاکستان ملاقات کرد. در جریان این ملاقات طرفین در خصوص مسائل مهم منطقه و نیز مسایل دوجانبه گفتگو کردند. افزایش همکاری­های اقتصادی بین دو کشور متعاقب لغو تحریم­ها علیه کشورمان، از جمله در حوزه صادرات برق و گاز از ایران به پاکستان، از جمله موضوعات مطروحه در این ملاقات بود. همچنین افزایش سفر مقامات دو کشور، بویژه در حوزه اقتصادی، مورد توافق طرفین قرار گرفت.

**ملاقات وزرای امور خارجه ایران و سوریه در نیویورک

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه  در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر ملاقات نمودند. در این ملاقات طرفین آخرین وضعیت سوریه و آخرین تحولات مربوط به منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند. دو طرف بر تداوم مبارزه با تروریزم و افراطی گری در سراسر منطقه از جمله سوریه تاکید کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، الجزایر ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار