دبیر ستاد توسعه فرهنگ،‌علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سفر دکتر ستاری به نیویورک با دانشمندان مقیم آمریکا خبر داد.

پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ،‌ علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان امسال برای سال دوم در سومین سفر دکتر روحانی به نیویورک با وی همراه شدند که از برنامه‌هایی که دکتر ستاری در سال اول پیگیری کردند نشست‌های ویژه و دیدارهای خاص با دانشمندان بود و همین طور نخبگان و ایرانیان متخصص که مقیم آمریکا بودند.

وی در ادامه تاکید کرد: بعد از سفر اول دکتر ستاری یک سامانه و یک کار گروه ویژه برای شناسایی و به کارگیری ظرفیت‌های آنها در زمینه مسائل و مشکلات کشور و شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفت.

کرمی عنوان کرد: سامانه‌ای به این منظور به کار گرفته شد که در این سامانه طرح‌ها و پروژه‌ها در یک کارگروه خاص مشترک مورد بررسی قرار گرفتند.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ ، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با اشاره به نشست اخیر دکتر ستاری تصریح کرد: در نشست اخیر دکتر ستاری با یک آمادگی بیشتر بررسی طرح‌ها را آغاز کردند و جلساتی را با این افراد برگزار کردند که یک رقم خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری هم ریالی، ارزی و هم ورود تکنولوژی توسط متخصصین ایرانی غیر مقیم در موضوع شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفت.

کرمی در خصوص برنامه‌ی مهم دیگری که در نیویورک توسط ستاری مورد بررسی قرار گرفت،‌ عنوان کرد: برای بازگشت نخبگان و استعدادهای برتر به کشور و مستقر شدن در موسسات پژوهشی راهکارها و تسهیلاتی در نظر گرفته شده که امیدواریم درسال آینده شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همکاری‌های علمی و فناوری بین دو کشور انجام شده است،‌ خاطر نشان کرد: یکی از شروط اصلی کشور ما با کشورهای دیگر در واقع گرفتن امتیاز اصلی مالی یا ورود فناوری و تکنولوژی به کشور است که در واقع خط قرمز کشور در فضای پساتحریم است که همکاری با شرکت‌های دیگر را باید شاهد باشیم.

وی در پایان اظهار کرد: نخبگان خارج از کشور در شرکت‌ها و کارخانجات معتبر آمریکایی مشغول به کار هستند این افراد از تجربه و تخصص خوبی برخوردار هستند و هم اینکه سرمایه‌گذاری‌های اندوخته‌ای در اختیار دارند که با ورود این دانش و سرمایه‌گذاری مالی می‌توانند در زمینه حوزه شرکت‌های دانش بنیان ایرانی بسیار کمک کننده باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.