همدان؛

مدیریت حج به دست کشورهای مسلمان سپرده شود

امام جمعه موقت همدان گفت: مدیریت حج به دست کشورهای مسلمان فارغ از عربستان سعودی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام ناصر نقوی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان با بیان اینکه عید غدیر بالاترین روز تاریخ است، اظهار کرد: از ابتدای خلقت، غدیر «یوم الله» بوده به طوری که قبولی توبه حضرت آدم، نجات حضرت ابراهیم از آتش، پیروزی موسی بر فرعون و ... در این روز اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه حضرت سلیمان(ع)، حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) نیز در این روز جانشینان خود را انتخاب کردند، افزود: عید غدیر که در احادیث و روایات به آن تأکیدات بسیاری شده ادامه راه نبوت و رسالت و کامل‌کننده دینداری است.

امام جمعه موقت همدان با تأکید بر اینکه در روز غدیر کفار مأیوس شدند، تصریح کرد: با ولایت نعمت، تمام و دین، کامل می‌شود به همین دلیل است که باید غدیر را تکریم کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز کسی یک درهم انفاق کند، یک میلیون برابر حساب می‌شود، ادامه داد: برای عید غدیر نیز همچون عاشورا باید موج عظیمی راه انداخت زیرا اگر از روز اول غدیر را خوب تحویل می‌گرفتند، وضع ما امروز ما بسیار بهتر بود.

نقوی با بیان اینکه دور شدن از راه ولایت باعث فاجعه‌های انسانی بزرگی در عراق، سوریه، یمن، بحرین و پاکستان و ... شده است، خاطرنشان کرد: اگر در راه ولایت کسی تخلف کند دنیا و دین آسیب خواهد دید.

وی با اشاره به اینکه همدان به دلیل سهم قابل توجه در انقلاب و دفاع مقدس باید روز شاخص داشته باشد، گفت: 30 مهر همدان، یک روز شاخص برای استان است که می‌تواند به نام روز همدان ثبت شود و هر ساله مردم در این روز با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه همگان داغدار فاجعه منا هستیم، اظهار کرد: هرچند در دوران عید به سر می‌بریم اما داغداری مومنان این ایام را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه دولت آل‌سعود مسئول این امر است، افزود: اگر عربستان سعودی نمی‌خواهد مسئولیت این فاجعه را برعهده بگیرد بهتر است که از مدیریت حج کنار رفته و کشورهای اسلامی در این حوزه ورود پیدا کنند.

نقوی با بیان اینکه حج از آن عربستان سعودی نیست، خطاب به آل سعود تصریح کرد: این دولت درک درستی از حج ندارد و چیزی جز خیانت از سوی آنان مشاهده نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پس از موضع‌گیری مقام معظم رهبری سعودی‌ها ترسیده و کوتاه آمدند، ادامه داد: نخستین خواسته ما این است که مدیریت حج به دست ملت‌های اسلامی و فارغ از حضور حکومت آل‌سعود باشد.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه در فضای مجازی حج را زیر سئوال می‌برند، خاطرنشان کرد: از حج ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد زیرا از واجبات دین خداوند است.

وی با بیان اینکه این روزها دم از دوستی با آمریکا زیاد زده می‌شود، گفت: در مسیر دین و غدیر دوستی با دشمنان خدا میسر نخواهد بود.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: امام جمعه ، همدان ، آل سعود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.