اقدام تانزانیا در مبارزه با جرائم سایبری

تانزانیا برای پیشگیری از جرائم سایبری و ایجاد امنیت سایبر، قانون جدید خود را اجرا کرد.

اقدام تانزانیا در مبارزه با جرائم سایبریبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به افزایش استفاده از اینترنت و به‌تبع آن افزایش تهدیدات و جرائم سایبری، کشورهای مختلف برای جلوگیری از این جرائم، هزینه‌های کلانی می‌کنند. 

قاره‌ی آفریقا از مناطقی محسوب می‌شود که جرائم سایبری به‌شدت در آن افزایش یافته است. به همین دلیل کشورهای این قاره قوانین و اقدامات گوناگون داخلی را برای پیشگیری از این جرائم و بهداشت سایبری به عمل می‌آورند. از جمله‌ی این کشورها تانزانیا است. استفاده‌ی نادرست از شبکه‌های اجتماعی و سایر جرائم سایبری موجب اتخاذ اقداماتی مانند اجرا کردن قانون جرائم سایبری در ماه گذشته‌ی میلادی در تانزانیا شد.

البته برخی رسانه‌ها اعلام کردند که فقط اقدامات داخلی برای پیشگیری از این جرائم در تانزانیا کفایت نمی‌کند بلکه باید این کشور اقدامات بین‌المللی برای بهبود امنیت سایبر خود به‌جا آورد. به‌عنوان‌مثال یکی از راه‌هایی که برخی رسانه‌های آفریقا پیشنهاد دادند، اجرای یک برنامه‌ی آگاهی بخشی در مورد امنیت سایبر است.

قوانین دیگری نیز در این کشور برای پیشگیری از این جرائم وجود دارد؛ مانند قانون تجارت الکترونیک، قانون حفاظت از داده‌های شخصی، قانون ارتباطات پستی و الکترونیک. اما باید افزود که این کشور هیچ‌گونه راهبرد ملی برای امنیت سایبر ندارد. اما دارای چارچوبی برای تشخیص امنیت سایبر در سازمان‌های مختلف این کشور است.

منبع سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار