مدیر کل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی از ارائه پیشنهاد بیش از 2 هزار میلیارد تومان به وزارت کشور برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرکل دفتر فنی استانداری از ارائه پیشنهاد اختصاص 2 هزار و 160 میلیارد تومان اعتبار به وزارت کشور برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد خبر داد و گفت: برای تخصیص این اعتبار تاکنون 2جلسه در وزارت کشور برگزار کردیم و حاشیه شهر مشهد در اولویت اختصاص اعتبار قرار دارد.

محسن کوهی افزود: وزارت کشور برای اختصاص اعتبار پیشنهادی، برنامه عملیاتی از ما خواسته است که این برنامه را به آن ها ارائه کرده ایم.

وی با اشاره به ایجاد 4 کمیته در ستاد باز آفرینی پایدار افزود: 4کمیته زیرساخت، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی در تشکیلات ستاد توانمند سازی و ساماندهی حاشیه شهر مشهد فعال شده است که از آن ها خواسته ایم گزارش های خود را به استانداری ارائه کنند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری با بیان اینکه 30 شهر خراسان رضوی دارای بافت فرسوده مصوب است، گفت: سال گذشته ستاد بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف شهرستان های بزرگ استان تشکیل و دفاتر ستاد در اکثر شهرهای استان از جمله سبزوار، نیشابور، فریمان، تربت حیدریه، قوچان،گناباد و مه ولات فعالیت خود را آغاز کرد.

کوهی با بیان این که هر سال دو همایش تخصصی برای توجیه اعضا و دست اندرکاران ستاد باز آفرینی برگزار می شود، تصریح کرد: در این همایش ها که با حضور فرمانداری ها، شهرداری ها، شوراهای شهر، راه و شهرسازی و دستگاه های خدماتی برگزار می شود، چارچوب مصوبات کارگروه ها بررسی و راهکارهایی برای جلوگیری از ایجاد سکونتگاه های غیر رسمی جدید و پیشگیری از توسعه سکونتگاه های موجود ارائه می شود.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.