هکرها اطلاعات بیش از 15 میلیون کاربر شرکت مخابراتی تی‌موبایل (T-Mobile) را به سرقت بردند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هکرها به سامانه‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای شرکت اکسپریان (Experian) نفوذ کرده و به دنبال آن اطلاعات 15 میلیون کاربر شرکت مخابراتی تی‌موبایل را به سرقت بردند.

تی‌موبایل از خدمات شرکت اکسپریان برای پردازش فرم‌های درخواست اعتبارِ مشتریان و بررسی اعتبار آنها استفاده می‌کند.

اطلاعات به سرقت‌رفته شامل نام، آدرس، تاریخ تولد، اطلاعات رمزنگاری‌شده و شماره تأمین اجتماعی مشترکان تی‌موبایل بود. علاوه بر اطلاعات فوق، شماره‌های شناسایی مهم کاربران مانند شماره گواهینامه‌ی رانندگی و شماره‌ی گذرنامه آنها نیز در این حمله مورد سرقت قرار گرفت.

مسئولان اکسپریان ادعا می‌کنند که در روز 15 سپتامبر از حمله باخبر شده و به دنبال آن پلیس فدرال و سازمان‌های قانونی را از این حمله باخبر کردند. اکسپریان در حال اطلاع‌رسانی به مشتریانی است که قربانی این حمله بوده‌اند. اکسپریان همچنین به قربانیان این حمله، خدمات مجانی مراقبت از هویت و نظارت بر حساب آنها را پیشنهاد داده است.

جان لجر (John Legere)، رییس تی‌موبایل گفت: "من در مورد این حمله بسیار خشمگین هستم و تی‌موبایل در مورد روابط خود با اکسپریان در آینده تجدید نظر خواهد کرد."

درباره‌ی اکسپریان
اکسپریان (Experian) یک شرکت خدمات اطلاعاتی و فناوری اطلاعات ایرلندی است که خدمات فناوری اطلاعات، مدیریت ارتباط با مشتری، بازاریابی مستقیم، مدیریت ریسک، خدمات بازاریابی و مدیریت اطلاعات را، در ۴۰ کشور جهان ارائه می‌نماید.

دفتر مرکزی شرکت اکسپریان در شهر دوبلین، ایرلند قرار دارد و دفاتر عملیاتی آن، در انگلیس، آمریکا، آلمان و برزیل مستقر است. شمار کارکنان این شرکت بیش از ۱۷ هزار نفر بوده و سهام آن در بازار بورس لندن دادوستد می‌شود.

منبع سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار