مدیر جهاد کشاورزی باغملک گفت: پيش بيني مي شود امسال 10 تا 15 تن انار برداشت از 850 هکتار از اراضی این شهرستان برداشت شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز اهواز؛ خدارحم امیری بیان کرد: برداشت این محصول در باغملک از اول شهریور آغاز شده و تا آبان ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: کشاورزان باغملکی در سال گذشته در 800 هکتار از اراضی این شهرستان را زیر کشت انار بردند و 10 تا 15 تن برداشت نمودند.

امیری، مناطق ابولعباس، مال آقا، قلعه تل و تنبي را به عنوان مناطقی که بیش ترین محصول انار در آن ها کشت می شود معرفی کرد و افزود: حدود 700 هکتار از اراضي زير کشت انار در اين مناطق وجود دارند.

مدير جهاد کشاورزي شهرستان باغملک، شهرهای اهواز، دزفول و ایذه را به عنوان عمده شهرستان های خریدار انار این شهر برشمرد و گفت: این محصول به صورت های مختلف خام خوری، رب انار و ترشی آن به فروش می رسد.

خدارحم امیری، نبود اعتبار جهت بهسازی جداول و کمبود آب را مشکلی بر سر راه توسعه باغات عنوان کرد و بیان داشت: خوشبختانه با وجود مشکلات مذکور، مرکباتی چون انگور، داروهاي گياهي، زيتون و خرما در اين شهرستان در حال رونق است.

این مقام مسئول اذعان کرد: با برداشت 10 تا15 تن انار و فروش هر کیلو 2 هزار تومان، مبلغی حدود 300 ميليون ريال به دست مي آید.

انتهای پیام/س


برچسب ها: خوزستان ، برداشت ، انار ، باغملک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.