لرستان؛

وجود بیش از یک هزار هکتار بافت فرسوده شهری در لرستان

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی لرستان گفت: بیش از یک‎هزار هکتار بافت فرسوده شهری در استان وجود دارد.

وجود بیش از یک هزار هکتار بافت فرسوده شهری در لرستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بردی‎نشین افزود: در اصول مختلف قانون اساسی و سند چشم‎انداز 1404 دستیابی به عدالت اجتماعی مورد تاکید قرار گرفته و مبارزه با فقر و محرومیت از اولویت‎های دولت است.

وی گفت: بر این اساس کم‎توجهی به سرنوشت بخشی از شهرنشینان کشور که از مسکن نامناسب، کمبود خدمات و زیرساخت‎های شهری و فقدان محیط اجتماعی سالم رنج می‎برند و با فقر نسبی و بیکاری گسترده مواجه هستند فاقد هرگونه توجیه منطقی است.

بردی‎نشین گفت: با توجه به تدوین سند ملی راهبردی بازآفرینی پایدار محدوده‎ها و محله‎های هدف برنامه‎های احیاء بهسازی و نوسازی بافت‎های فرسوده و ناکارآمد شهری اداره کل راه و شهرسازی اقداماتی را در دست انجام دارد.
 
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی لرستان افزود: مساحت بافت فرسوده شهری استان براساس مصوبات کمیسیون ماده 5 استان، 1132 هکتار است که پس از تصویب، تهیه مطالعات طرح بهسازی و نوسازی برای شهرهای با جمعیت 25 هزار نفر در دستورکار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح های نوسازی و بهسازی بافت‎های فرسوده به‎ویژه در شهر خرم‎آباد در دستور کار قرار گرفته است، گفت: طرح هایی چون بازگشایی محور ساحلی کرگانه، آزادسازی حریم امامزاده زید بن علی، تملک قسمتی از واحدهای در مسیر خیابان رازی با خیابان حافظ به متراژ 6000 مترمربع از جمله این پروژه‎ها است.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی لرستان افزود: همچنین در بافت‎های فرسوده استان 3791 فقره تسهیلات نوسازی به ساکنین واقع در بافت‎های فرسوده شهر خرم‎آباد پرداخت شده که تاکنون 3400 واحد مسکونی آن افتتاح شده است.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: وجود ، بافت ، فرسوده ، شهری ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.