مدیر کل محیط زیست استان قم به مناسبت هفته محیط زیست با آیت الله علوی گرگانی دیدار داشتند که علت وجود تغییرات اقلیمی و زیست محیطی استان و افزایش ریزگردها را وجود صنایع در استان قم دانستند و برای رفع آن همکاری همه دستگاه‌ها مراجع و مردم را خواستار شدند.

نیاز استان به خروج صنایع از بافت شهری عامل اصلی ورود ریزگردها به داخل استانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از قم؛ سید رحمان دانیالی به مناسبت هفته محیط زیست اعلام کرد که  بهره برداری های غیر اصولی و وجود صنایع در داخل استان ، عامل اصلی تغییرات اقلیمی و محیطی قم و ایجاد ریزگردهاست.

وی افزود رفع مشکل ریزگردها نیاز به حمایت داخلی دارد و منشا آن هم داخلی بوده که عامل بسیاری از آسیبهای زیست محیطی و شیوع بیماریهای تنفسی استان قم است  و انتقال تعدادی از صنایع به خارج استان لازمه جلوگیری از بیماریها و آسیبهای محیط زیستی است.

مدیرکل محیط زیست استان با بیان این مطلب که از بین بردن ریزگردها  نیاز به حمایت کلیه دستگاهای اجرایی و حمایت داخلی و استانی دارد که منشا و نقطه اصلی آسیبهای زیست محیطی درونی رفع شود و یکی از اصول این طرح اجرای برنامه خروج صنایع از استان قم در جهت پیشگیری و جلوگیری از بیماریها و آسیب‌های محیط طبیعی و زیستی استان است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اداره کل محیط زیست استان  معرفی درست محیط اقلیمی طبیعی و جانوری برای مردم است که باید اطلاع رسانی های پی در پی  در این امر صورت گیرد که نیاز به فعالیت های فرهنگی در این زمینه می‌باشد.

در پایان وی با توجه به تداخل صنعتی شدن و محیط زیست اعلام کردند باید فعالیت صنایع مورد بررسی و روند آنها همسو و هم جهت با حفظ طبیعت و محیط پیرامون باشد که نیاز به کمک همه مراجع گرانقدر و مردم شهر و مسئولین می‌باشد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.