کارشناس فوتبال گفت: برای رسیدن به سطحی بالاتر در لیگ، نیاز داریم با فوتبال اروپا بیشتر در ارتباط باشیم تا از تجربه‌های آن‌ها استفاده کنیم.

  مرتضی محصص، کارشناس و عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد اینکه لیگ 16 تیمی فرصت است یا ضرر، گفت: این قضیه دو بعد دارد از نظر فنی، مربی‌ها و بازیکنان به خصوص آن‌هایی که جوان‌تر هستند فرصت کمتری پیدا می‌کنند تا توانایی‌هایشان را نشان دهند اما از بعد دیگر که نگاه کنیم می‌بینیم تعدادی باشگاه داریم که منابع مالی قوی و اسپانسر ندارند.

پس بهتر است تعداد تیم‌ها کمتر باشد همچنین این قضیه به سود مدیریت باشگاه‌ها است و کیفیت بازی‌ها را بالا می‌برد وقتی تیم‌ها کمتر باشند تیم‌های دیگر مدیریت و منابع مالی قوی‌تری خواهند داشت.

وی افزود: امروزه فوتبال یک مسئله‌ی اقتصادی و بیزنیس است تجربه‌ای که ما از لیگ‌های 16 تیمی داشته‌ایم نشان می‌دهد تا چند سال آینده هم می‌توانیم این روند را ادامه دهیم در عین حال باید به فکر زیربنای‌قوی، ساختن استادیوم‌ها و بالا بردن سطح کیفی تیم‌ها باشیم تا جایی که این آمادگی را پیدا کنیم که 20 تیمی شویم.

 در حال حاضر اکثر لیگ‌‌های اروپایی، جز آلمان 20 تیمی هستند. رسیدن به این سطح ناممکن نیست و من امیدوارم به زودی به آن دست پیدا کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا تعطیلی لیگ‌ها برای بازی‌های ملی، به سطح آمادگی بچه‌ها لطمه می‌زند یا خیر،گفت: به نظر من این تعطیلی لطمه‌ای نمی‌زند. برعکس، باشگاه‌ها می‌تواند در این وضعیت به دست آمده نقاط ضعف خود را ارزیابی کنند.
 بازی‌های تیم ملی از ارزش بالایی برخوردار است و تمام باشگاه‌ها  در به دست آمدن بهترین نتیجه برای تیم ملی همکاری می‌کنند در این مدت نیز باشگاه‌ها می‌توانند با انجام بازی‌های دوستانه، تمرینات خود را پیگیری و آمادگی‌شان را حفظ کنند.

محصص در مورد سطح لیگ حال حاضر در مقایسه با لیگ‌های گذشته گفت: ما نسبت به گذشته پیشرفت کرده‌ایم اما روند پیشرفت‌مان کند بوده است و امیدواریم سرعت بیشتری  بگیرد. در حال حاضر صاحب زمین‌های خوب هستیم که کیفیت آن‌ها به مراتب بهتر شده است. دوران، علی‌رغم  مشکلاتی که گاهی در موردشان به وجود می‌آید.

زحمت زیادی می‌کشند و سطح بالایی دارند به صورتی که خیلی از بازی‌های سخت را در خارج از ایران برای سوت‌زدن به آن‌ها می‌سپارند. مربی به مراتب بهتر شده‌اند و به دنبال بازی‌های دوستانه هستن به جرات می‌توانم بگویم تیم‌هایمان کادرهای پزشکی خوبی دارند، آنالیزور دارند و همه چیز نشان از پیشرفت ما (هر چند کند) دارد.

وی در مورد تماس لیگ ایران با مهد فوتبال اروپا گفت: این تماس کم است در صورتی که هر چه بیشتر باشد قوی‌تر می‌شویم به تیم‌های ترکیه و قزاقستان نگاه کنید آن‌ها در اروپا بازی می‌کنند و از تجربه‌ی آن‌ها استفاده می‌کنند اما تنها تیم قوی برای ما در سطح آسیا، ژاپن است، بقیه تیم‌ها گاهی خوب و گاهی بد هستند و نمی‌شود خیلی روی آن‌ها حساب باز کرد.

مرتضی محصص، کارشناس و عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران، در خصوص اینکه آیا می‌تواینم لیگ ایران را با لیگ اروپا مقایسه کنیم، گفت: در درجه‌ی اول باید به سطح لیگ آسیا توجه کنیم و به آن‌ها نزدیک شویم.

باید به سطح برنامه‌ریزی و کیفیت بازی و همچنین سطح آگاهی مربیان و داوران لیگ آسیا برسیم و بعد فاصله‌ی خود را با سطح لیگ اروپا کم کنیم با این وجود در حال حاضر می‌توانیم لیگ ایران را از نظر منابع مالی با سطح بوندس‌لیگا، لیگ برتر و چمپیون لیگ مقایسه کنیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار