محاسبات جدید در فیزیک تئوریک می‌تواند جهان را با ابعادی کمتر از آنچه تصور می‌کنیم توصیف کند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاید تجربه‌ی ما از بعد سوم غیر واقعی باشد و جهانی هولوگرافیک فقط تصوری از بعد سوم را به ساکنانش انتقال می‌دهد.

بی‌شک در اولین نگاه، جهان را با سه بعد می‌بینیم اما یکی از بحث برانگیزترین نظریه‌های علمی دو دهه‌ی اخیر در به چالش کشیدن این فرض مطرح شده است. از لحاظ ریاضی جهان برای توصیف شدن به یک بعد کمتر از آنچه می‌بینیم نیاز دارد، در اینجا اصل هولوگرافیک وارد شده و ادعا می‌کند درک ما از بعد سوم واقعی نبوده و بلکه تصویری از جهان دو بعدی در افق بیکران کیهان است.


عینکی جدید توسط غول فناوری دنیا + عکس!

گوگل در نظر دارد تا هدست عینکی شکلی تولید کند که قابلیت نمایش تصاویر سه بعدی را داشته باشد. غول فناوری دنیا پیش تر از هدستهای عینکی شکلی رونمایی کرده بود که تصاویر دو بعدی معمولی را در اختیار کاربر قرار می دهد اما حال گفته می شود نسل جدید این فناوری عمق را هم در نظر داشته تا دنیایی متفاوت در اختیار کاربران خود قرار دهد.


عینکی جدید توسط غول فناوری دنیا + عکس!

در واقع نسل جدید این هدستها کاربران را با دنیای هولوگرافیکی روبرو می کند، آن هم در قالب یک دستگاه کوچک عینکی شکل. گوگل به دنبال آن است که از این نوآوری برای واقعی تر نمایش دادن دنیای مجازی برای استفاده کنندگان این هدستهای عینکی شکل استفاده کند.

عینکی جدید توسط غول فناوری دنیا + عکس!

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.