همایش کشوری تجلیل از خیرین سلامت 14 و 15 مهر امسال در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در این همایش 400 نفر از خیران کشوری، 30 نماینده مجلس همچنین شخص وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور خواهند داشت.

سیدرضا نیری با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت کشور نهادی نوپا و با سابقه پنج ساله است و به دلیل اینکه در گذشته فعالیت‌های زیادی که خیران در سراسر کشور انجام می‌دادند کم اثر بود، این نهاد به وجود آمد تا به فعالیت خیران سامان دهد اظهار داشت: در حال حاضر60 هزار خیر سلامت در کشور فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه 5000 نفر از کل کشور عضو هیات امنا و هیات مدیره این مجمع هستند که در این مدت پنج‌ساله 3300 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیرین در حوزه سلامت بوده است افزود: ، در این راستا 3200 مرکز درمانی اعم از درمانگاه، خانه بهداشت و ... به وجود آمده است.

وی ابراز داشت: این مجمع از سال 88 تاسیس و در سال 90 هیات مدیره جدیدی برای آن انتخاب شد همچنین طی ماه‌های آینده انتخابات دور سوم این مجمع نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مجمع برای استفاده بهینه از کمک‌های خیران سراسر کشور تشکیل شده، ادامه داد: در خراسان رضوی 9 مجمع خیرین سلامت در شهرستان‌های تربت‌جام، بردسکن، قوچان، کاشمر، فریمان، خلیل‌آباد، مه‌ولات، باخرز و خواف ایجاد شده که در طول مدت سال‌های 90 تا 93 به میزان 17 میلیارد و 980 میلیون تومان از این 9 مجمع کمک‌های نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری شده است.

نیری خاطرنشان کرد: در مجموع 78 میلیارد تومان در طول مدت این سه سال از خراسان رضوی کمک‌های خیران در زمینه سلامت جمع‌آوری شده است.

ز/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.