هم‌زمان با تشییع پیکر ۲۳ تن از زائران خراسان رضوی جان‌باخته در فاجعه منا مراسم بزرگداشتی به همین مناسب و با حضور مقامات استانی شامگاه گذشته در حرم رضوی برپا شد.

‌به گزارش خبرنگار ‌گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ این مراسم با حضور مسئولان، زائران و خانواده‌های جانباختگان این حادثه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیاتی از کلام‌الله قرآن مجید توسط جواد پناهی و هاشم روغنی تلاوت شد و در ادامه آقایان احمد واعظی و سید جعفر ماهرخسار مداحی کردند.

‌همچنین در این مراسم مردم با حضور پرشکوه خود، ضمن سوگواری و گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان، با خانواده‌های جانباختگان نیز ابراز همدردی کردند.

در این مراسم ضمن حضور افرادی از ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف، افرادی از کشورهای مختلف اسلامی نیز حضور داشتند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محمد سیدآبادی، استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که این حادثه تلخ هیچ وقت از ذهن مردم پاک نمی‌شود، گفت: در حادثه سال 66 هم بسیاری از زائران به شهادت رسیدند، اما این فاجعه بسیار تلخ و سنگین‌تر از آن است.

‌وی ادامه داد: این حادثه یک حادثه طبیعی نیست، بلکه این حادثه به دلیل کم‌کاری، بی‌مسئولیتی و بی‌کفایتی کشور عربستان رخ داد.

این استاد حوزه و دانشگاه آل سعود را عامل تفرقه بین مسلمانان عنوان کرد و افزود: راهی جزآگاهی‌بخشی به امت‌های اسلامی و ایستادگی در برابر جریان خبیث آل سعود نیست.

وی در پایان این مراسم این‌گونه کشته‌شدن در منا را زیباترین مرگ بعد از کشته در میدان جنگ دانست.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.