آیین گرامیداشت جانباختگان فاجعه خونبار منا با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و استاندار کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازکرمان وبنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، آیین گرامیداشت جانباختگان فاجعه خونبار منا با حضور آیت‌الله سید یحیی جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان، مدیران دستگاه های اجرایی و جمع کثیری از مردم نجیب و شهید پرور کرمان و در محل مسجد جامع برگزار شد.

این آیین از ساعت 15 لغایت 16:30 با قرائت قرآن کریم توسط 3 تن از قاریان برجسته استان، مدحیه سرایی و سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت استان کرمان برگزار شد.

در این مراسم نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت استان کرمان ضمن اشاره به آیات و روایات، امنیت را رکن اصلی حج دانست و گفت: باید به برکت نظام جمهوری اسلامی و هدایت مقام معظم رهبری فکر اساسی برای مدیریت حج اتفاق بیافتد و حرمین شریفین از دست رژیم آل‌سعود نجات ‌یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی سازندگی با اشاره به اینکه افرادی که در مکه یا مدینه، دار فانی را وداع کنند، هیچ حسابی ندارد و خداوند همه گناهان به غیر از حق‌الناس را می‌بخشد، افزود:حجاجی که در حج امسال درگذشتند، مرگ شهادت‌گونه‌ای داشتند و ملت صبور ایران و به ویژه مردم کرمانی‌ می‌خواهند هر چه سریع‌تر کمیته حقیقت‌یاب فاجعه منا بدون ملاحظه وارد عمل شود و بحث دموکراسی و ملاحظه‌کاری و عیش و نوش‌ها را کنار بگذارند و حق مردم را بگیرند.

وی با تاکید براینکه دل رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه مردم با وقوع فاجعه منا سوختند، خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با یک تشر راه را هموار کرد و مصیبت‌ها در فاجعه منا را به حداقل رساند.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت استان کرمان  عملکرد نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران در واکنش به فاجعه منا را ستود و یادآور شد:رئیس جمهور تاکید کردند که اگر لازم باشد با زبان اقتدار با رژیم آل سعود صحبت می‌کنیم، که باید چنین باشد زیرا جمهوری اسلامی ایران مقتدر است هرچند نمی‌خواهیم آب به آسیاب دشمن ریخته شود.

در پایان این آیین پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و استاندار کرمان به شرح ذیل قرائت شد:

انا لله و انا الیه راجعون

فاجعه خونبار منا و جانباختن جمع کثیری از زائران بیت الله الحرام و کشته و مجروح شدن بیش از چهارصد نفر از هموطنان عزیزمان موجب تالم و تاثر گردید که اعیاد فرخنده و مبارک را برای جهان اسلام به عزا مبدل ساخت.

بی تردید هماهنگی دولت های اسلامی در این مورد می تواند پرده از بسیاری از حقایق بردارد و آینده را از وقوع چنین حوادث تلخی مصون سازد.

اینجانبان این مصیبت عظما را به ساحت مقدس حضرت صاحب الزمان (عج) و به پیشگاه مقام معظم رهبری، خانواده های معظم جانباختگان و ملت بزرگ و صبور ایران تسلیت عرض نموده و برای مصدومان این حادثه اسفبار از درگاه ایزد منان شفای عاجل مسالت می نمائیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.