فرمانده انتظامی شهرستان ملارد گفت: قرار دادن وجوه نقد در جیب‌های مخفی یا زیپ‌دار لباس، یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای جلوگیری از جیب‌بری و به سرقت رفتن پول یا تراول‌چک محسوب می‌شود.

روش‌های پیشگیری از جیب‌بری و کیف‌قاپیسرهنگ برزو همتی، فرمانده انتظامی شهرستان ملارد درگفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سهل‌انگاری و کم‌توجهی در مراقبت اموال با ارزش از عواملی است که باعث سوء استفاده سارقین فرصت‌طلب می‌شود و باید همواره حداکثر دقت‌نظر را در حفظ اموال شخصی خویش بکار گیریم.

وی افزود: قرار دادن پول، تلفن همراه در داخل جیب یا کیف‌های قابل دسترس برای دیگران، جلب شدن توجه افراد به حوادث ساختگی و طراحی شده از سوی سارقین و قراردادن اموال با ارزش در خودرو و در نقاط در معرض دید از نمونه عواملی است که شرایط را برای به سرقت رفتن اموال تسهیل می‌کند.

سرهنگ همتی راهکارهای مقابله و پیشگیری ازجیب‌بری وکیف‌قاپی را به شرح زیر اعلام کرد:

1-قراردادن وجوه نقد، تراول‌چک، تلفن همراه و ... در جیب‌های مخفی یا زیپ‌دار لباس.
2- استفاده از کیف‌های کمری برای حمل و جابجایی پول
3- حتی‌المقدور سعی شود قبل از سوار شدن به اتوبوس یا دیگر وسایل نقلیه، پول، کارت یا بلیط مورد نیاز خود را آماده کنید تا از باز شدن کیف و نمایان شدن محتویات داخل آن در معرض دید عموم جلوگیری شود.
4- استفاده از کارت‌های عابربانک برای خرید و اجتناب از جابجایی و حمل وجوه نقد
5- همواره سعی شود از گرفتن بند کیف خودداری کنید و در جابجایی و حمل کیف نهایت تسلط در مهار و نگهداری از کیف لحاظ شود.
6- در صورت تردد بصورت پیاده، حتی‌المقدور از معابر پیاده‌رو استفاده شود و اگر به هر دلیلی مجبور به حرکت در قسمت سواره‌رو هستید، سعی شود در خلاف جهت حرکت خودروها تردد کنید تا حداکثر امکان دید کافی نسبت به وسایل نقلیه‌ای که به شما نزدیک می‌شوند، فراهم شود.
7- چنانچه بنابر دلایلی مجبور به حمل پول نقد یا اسناد مهمی در کیف یا ساک دستی هستید، سعی شود از اقوام و دوستان خود به عنوان همراه یا مراقب کمک بگیرید و از تردد در خیابان‌های خلوت پرهیز شود.
8- در مشاجرات و درگیری‌های خیابانی، دقت نظر کافی را در مراقبت از کیف و اشیاء گرانقیمت همراه خویش لحاظ کنید.
9- گاهی برخی از سارقین با پوشش و لباس شیک، موجه و مناسب به بهانه طلب کمک و پرسیدن آدرس خود را به سوژه‌های مورد نظر خویش نزدیک می‌کنند و در فرصت مناسب مبادرت به کیف‌قاپی می‌کنند، لذا باید همواره توجه و مراقبت حداکثری در مواقع اینچنینی مدنظر قرار گیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملارد عنوان کرد: در صورت وقوع سرقت با حفظ خونسردی، جزئیات سرقت از جمله مشخصات موتورسیکلت و راکبین آن به ویژه نوع و رنگ پوشاک، چهره، مو و همچنین جهت حرکت آنها به خاطر سپرده شود و اطلاعات کافی در خصوص جزئیات و مشخصات اقلام به سرقت رفته در اسرع وقت به ماموران انتظامی ارائه شود.

سرهنگ همتی یادآور شد: همواره پیشگیری مقدم بر برخورد است و شهروندان سعی کنند با رعایت موارد و نکات ایمنی، ضریب احتمال بروز و وقوع چنین حوادثی را به حداقل ممکن کاهش دهند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار