تصاویری از یک نوجوان مسلمان که بخاطر ساعت مچی از مدرسه اخراج شد و نوجوانان سفید‌پوستی که آزادانه در خیابان سلاح بدست گرفته‌اند، تبعیض نژادی در آمریکا را بوضوح نشان می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ایندیپندنت، «احمد محمد،» دانش‌آموز مسلمان اهل ایالت «تگزاس» آمریکا، بدلیل ساخت ساعت‌مچی مورد سوء‌ظن معلم و مسئولان دبیرستان خود قرار می‌گیرد و به‌اتهام ساخت بمب، دستگیر و بازجویی می‌شود. نتیجه‌گیری شتاب‌زده دبیران مدرسه و پلیس در متهم کردن «احمد محمد» بدلیل مسلمان بودن وی، واقعیت تلخ نگرش منفی جامعه آمریکا را نسبت به مسلمانان و نژادهای دیگر نشان می‌دهد. اگر احمد یک مسیحی بود، هرگز با وی چنین رفتاری نمی‌شد.

از سوی دیگر، دو نوجوان سفید‌پوست آمریکایی اسلحه بدست، با افتخار و بدون اینکه کسی مانع آن‌ها شود، در تظاهراتی که سال گذشته میلادی (1393) در ایالت «تگزاس» برگزار شد، شرکت می‌کنند.

تصاویر گویای واقعیت تلخ تبعیض نژادی در آمریکا + تصاویر

یک وبلاگ‌نویس پاکستانی، تصاویر این نوجوانان را در صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشته، تا واقعیت تلخ و دردآور تبعیض نژادی را در جامعه آمریکا نشان دهد. این دو تصویر بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشته‌اند. یکی از کاربران اینترنت در صفحه این وبلاگ‌نویس نوشت اگر "احمد محمد"، نام دیگری مثل "جان" داشت، دبیرانش وی را "نابغه" می‌خواندند، اما آن‌ها بدلیل مسلمان بودنش به وی"مظنون" می‌شوند.

 

تصاویر گویای واقعیت تلخ تبعیض نژادی در آمریکا + تصاویر

«احمد محمد،» دانش‌آموز 14 ساله آمریکایی، ساعتی را که خودش ساخته بود به مدرسه برد تا به دوستان و معلمانش نشان دهد. یکی از معلمان وی گمان کرد پسر مسلمان بمبی دست‌ساز با خود به کلاس درس آورده است؛ بنابراین، مسئولان مدرسه و پلیس را در جریان قرار داد. دانش‌آموز مسلمان پس از آنکه از سوی 4 افسر پلیس مورد بازجویی قرار گرفت، باوجود اثبات بی‌گناهی 3 روز از مدرسه اخراج شد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار