فرماندار کهگیلویه گفت: بزرگترین پروژه آبرسانی حومه غربی این شهرستان از شش ماه پیش به دلیل کمبود نقدینگی تعطیل شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ علی پوزش  با اشاره به اینکه در سال جاری 100 میلیارد ریال اعتبار به این پروژه اختصاص یافت ،افزود: 21 میلیارد ریال از این میزان تخصیص یافته ولی تاکنون نقد شده است.

وی اظهار کرد: در صورت تخصیص این میزان اعتبار روند اجرایی این طرح شتاب بیشتری می گرفت.

پوزش با اشاره به پیشرفت فیزیکی 74 درصدی فاز اول و 17 درصدی فاز دوم این طرح اظهارکرد: احداث این طرح در چهار فاز پیش بینی شده است.

وی فاز اول و دوم این طرح را شامل ساخت مخزن پنج هزار متر مکعبی، اصلاح پمپاز ثانویه، خط انتقال به طول 13 کیلومتر، احداث سد انحرافی، آبگیر و پمپاژ اولیه ذکر کرد.

پوزش بیان کرد: با بهره برداری از این طرح بیش از پنج هزارو 500 هکتار از اراضی کشاورزی شمال، جنوب و جنوب غرب سوق، شرق، شمال تا جنوب روستای چنگلوا و اراضی روستای چهارمه آبیاری خواهد شد.
پروژه آبرسانی دهدشت غربی یکی از بزرگترین پروژه های آبرسانی کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد است که بهره برداری ازآن نیازمند تزریق اعتبار فراوانی است.

با توجه به اینکه تنها منبع درآمد مردم شهرستان کهگیلویه کشاورزی است طرح آبرسانی حومه غربی می تواند شکوفایی بخش کشاورزی این شهرستان را در پی داشته باشد.

عملیات اجرایی پروژه آبرسانی حومه غربی از سال 89 آغاز شده است.

شهرستان کهگیلویه با 123 هزار نفر جمعیت واقع در جنوب غربی کهگیلویه وبویراحمد دارای 50 هزار هکتار زمینهای کشاورزی است که بخش زیادی از زمین های زراعی آن به صورت دیم کشت می شود.

انتهای پیام /س
برچسب ها: پروژه ، آبرسانی ، زراعی ، کشاورز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.