به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، «قاسم علی جباری» در نخستین جلسه کمیته توسعه روابط تجاری و اقتصادی خارجی و نمایشگاه های اتاق اصفهان تصریح کرد:بر اساس قانون اتاق های بازرگانی مصوب مجلس،کوشش در راه شناسایی بازار کالاهای صادراتی ایران در خارج از کشور و تشویق و کمک به موسسات مربوطه جهت شرکت در نمایشگاههای بازرگانی داخلی و خارجی یکی از وظایف مهم اتاق است که این کمیته می تواند آنرا دنبال کند.
وی در بخش از سخنان خود گفت:استان اصفهان با 5 میلیون جمعیت دارای 8 هزار و 500 واحد صنعتی و معدنی است که نسبت به استان های کشورهای توسعه یافته دارای واحدهای صنعتی کمتریست.
«رضا خیامیان»رییس کمیته توسعه روابط تجاری و اقتصادی خارجی و نمایشگاه های اتاق اصفهان در این جلسه گفت:این کمیته یکی از مهمترین کمیته های اتاق است که می تواند زمینه افزایش حجم تجارت استان با کشورهای خارجی را افزایش دهد.
وی با اشاره به سفر پی در پی هیات های خارجی به ایران و اصفهان گفت:هدف این هیاتها بازاریابی برای محصولات تولیدی خودشان است و نتیجه ملموسی برای تولید کنندگان استان حاصل نمی شود .
خیامیان یکی از ضعف های اتاق های شهرستان ها را نبود ارتباط با اتاق ها و شوراهای مشترک عنوان کرد و گفت:اتاق های بازرگانی مشترک ایران با سایر کشورها نقش مهمی در افزایش مبادلات دو کشور دارند و از این رو این کمیته بایستی نگاه ویژه ای به این اتاق ها داشته باشد.
خیامیان به نقش مهم و اثرگذار دفاتر نمایندگی و سفارت خانه های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در موضوع توسعه حجم مبادلات تجاری ایران دانست و گفت:دیپلماسی خارجی ایران بایستی در اختیار فعالان اقتصادی باشد تا علاوه بر دریافت اطلاعات اقتصادی هر کشور بتواند با استفاده از ظرفیت سفارت خانه ها بتوانند حضور دایمی در بازارهای آن کشور داشته باشند.
«احمدسیفی»کارشناس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان اصفهان در این جلسه گفت: با
توجه به نهایی شدن سند برجام بین ایران و کشورهای 5+1 شاهد حضور هیات های بسیار
خارجی در ایران و بویژه اصفهان هستیم که باید از این فرصت برای توسعه روابط خارجی
استان استفاده کرد.
انتهای پیام/ز