سرپرست فرمانداری ویژه آمل گفت: متاسفانه هنوز نتوانستیم آسیب هایی که بنیان خانواده را تهدید می کند شناخته و برای رفع آن اقدامات ارزنده ای را صورت دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ منفرد، در جلسه ستاد تحکیم بنیان خانواده آمل با اشاره به این که ازدواج می تواند در تحکیم بنیان خانواده اثرگذار باشد، افزود د: امروز کار به جایی رسیده است که شاهد هستیم میزان طلاق بیشتر از وقوع ازدواج است که باید برای رفع این معضل چاره اندیشی مناسبی شود.

وی با تاکید بر این که پدیده طلاق در جامعه در حال گسترش است، خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام هیچ امری به اندازه ازدواج سفارش نشده است که در جامعه امروز طلاق عاطفی تهدید جدی برای تحکیم خانواده شد که نیاز داریم تا کانون مهم و ارزشمند خانواده را مستحکم کنیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان آمل ادامه داد: ما نمی توانیم پدیده شوم طلاق را ریشه یابی کنیم و در کنار آن بیکاری و اعتیاد دیده نشود که متاسفانه سن اعتیاد به دوران نوجوانی رسید که آسیبی جدی است.

منفرد با اشاره به این که سن ازدواج در جامعه بالا رفته است که نباید این گونه باشد، گفت: اساتید دانشگاهها و صاحب نظران برای آسیب شناسی پدیده شوم طلاق چاره اندیشی کنند که وقتی این موضوع در جامعه رواج پیدا کند به سراغ همه خانواده ها می آید.

وی تصریح کرد: توجه به امر سلامت می تواند در تحکیم بنیان خانواده موثر باشد که امیدواریم بتوانیم با ایجاد جاده سلامت در جوار رود خانه هراز در مسیر ترویج ورزش همگانی گامهای خوبی را برداریم.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: تحکیم بنیان خانواده امری مهم و اساسی است که ضرورت دارد با همدلی و همزبانی محبت را زندگی خود و دیگران جاری کنیم که با این روش مشکلات عدیده خانواده ها حل می شود.

سرپرست فرمانداری ویژه آمل با بیان این که ترویج محبت نقش ارزشمندی در راستای تحکیم بنیان خانواده دارد، گفت: ریشه بسیاری از جرایم در کمبود محبت ها است که باید عاطفه و مهرورزی در جامعه ترویج و گسترش پیدا کند.

منفرد تصریح کرد: مشکلات عاطفی نقش بسزایی در راستای ایجاد جرایم مختلف دارد که کانون خانواده می تواند با بستری مناسب زمینه ترویج محبت را در میان اعضای خود فراهم کند.

وی با بیان این که توجه به مسائل دینی و ترویج تعالیم والای دین مبین اسلام زمینه ساز توسعه روابط اجتماعی و استحکام بنیان خانواده است، گفت: ضرورت دارد آموزش های خانواده به بهترین نحو ممکن صورت گیرد که اثرگذاری شایسته ای برای مقابله با آسیب های اجتماعی و گسترش پدیده طلاق دارد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: طلاق ، پدیده ، مقابله ، آسیب ، بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.