نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه اردبیل گفت: عزاداری ماه محرم باید به صورت باشکوه و به دور از آفت‌ها و آسیب‌های اجتماعی باشد و مداحان در این زمینه نقش اساسی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز اردبیل؛ آیت الله سیدحسن عاملی در همایش بسیج مداحان در سالن ولایت اردبیل، اظهار داشت: ماه محرم فرصتی بسیار بزرگ برای نشان دادن ارادت مردم ولایتمدار اردبیل به خاندان عصمت طهارت و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و مردم اردبیل بی‌صبرانه منتظر آغاز ماه محرم و برگزاری سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین هستند.

وی با اشاره به اینکه باید مرثیه‌ها و مداحی‌های ماه محرم متناسب با فرهنگ و ادبیات اسلامی باشد، افزود: نیاز است در این زمینه مداحان به دور از هرگونه حاشیه‌ای در راستای ترویج فرهنگ تاسوعا و عاشورای حسینی مداحی کنند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: یکی از نیازهای اساسی در سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ماه محرم رعایت منویات و اخلاقیات اسلامی است که مداحان باید در این راستا تمام تلاش خود را به کار گیرند تا عزاداری باشکوه و معنوی در استان اردبیل رقم بخورد.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان و استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان در نقاط مختلف دنیا، گفت: باید در این زمینه همگان هوشیاری لازم را داشته باشیم و با برگزاری مراسم باشکوه و معنوی این ماه عزیز تمام نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.