نمایش عروسکی «پادشاهی که سه پسر داشت» بر اساس داستان های افسانه‌ای به اشاعه فضیلت‌های اخلاقی و مهارت‌های انسانی می‌پردازد.

سعید تاجیک کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص داستان نمایشی «پادشاهی که سه پسر داشت» گفت: این نمایش نوشته مجتبی مهدی، روایتگر داستان زندگی سه پسر پادشاهی است که با به دام افتادن دو پسر بزرگ، فرزند سوم قصه‌ها و افسانه‌هایی را در جهت رهایی آن‌ها تجربه می‌کند.

وی ادامه داد: قصه‌ها و افسانه‌های روایت شده در این نمایش به نوعی فضیلت‌های اخلاقی و مهارت‌های انسانی را توسط عروسک‌ به نمایش می‌گذارد.

تاجیک در مورد شیوه اجرایی این اثر نمایشی بیان کرد: نمایش «پادشاهی که سه پسر داشت» تلفیق دوگونه رئال و فانتزی است و به سبب آنکه فضای داستان روایت شده ایرانی نبوده، شیوه اجرایی آن نیز متأثر از نمایش ایرانی نیست.

وی در خصوص وضعیت تئاتر عروسکی گفت: در حال حاضر تنها تالار هنر سالن تخصصی نمایش‌های عروسکی‌ به حساب می‌آید و به دلیل ترافیک آثار، گاهی کیفیت اثر و شرایط اجرای آن قابل قبول نیست.

سعید تاجیک تصریح کرد: هدف از اجرای نمایش‌های عروسکی آموزش است، در صورتی که بیشتر مردم موسیقی را عنصر اصلی این گونه نمایش‌ها می دانند. ما باید در جهت تغییر این نگرش تلاش کنیم.

گفتنی است؛ نمایش «پادشاهی که سه پسر داشت» در تالار هنر از 5 مهر تا 5 آبان با بازی مژگان مولایی، بابک مولانا و پرویز حاجی‌زاده به روی صحنه می‌رود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار