حضور هنرمندان در نمايش «مردگان بی كفن و دفن»؛

چکناواریان: نتوانستم جلوی اشک‌هایم را بگیرم

نمايش «مردگان بی كفن و دفن» نوشته ژان پل سارتر به كارگردانى منوچهر هادى و تهيه‌كنندگى مهدى محرابى به روى صحنه رفته و تاکنون چهره‌ها و هنرمندان بسیاری از این نمایش دیدن کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران؛ منوچهر هادی در اولین تجربه کارگردانی خود در تئاتر عملکرد قابل قبولی داشته و توانسته نوشته این نویسنده فیلسوف اگزیستانسیالیست فرانسوی را که در سال ۱۹۴۱ و در بحبوحه جنگ دوم جهانی  نگاشته شده به خوبی به روی صحنه ببرد.

لوریس چکناوریان آهنگساز و موسیقیدان صاحب نام یکی از هنرمندانی بود که به تماشای این اثر نشست. وی در پایان در ارتباط با این اثر  نمایشی خاطر نشان کرد: «مردگان بی كفن و دفن» مرا تحت تاثیر قرار داد. به طوری که نتواستم جلوی اشک‌هایم را بگیرم. بازی‌ها خصوصا اجرای یکتا ناصر  بسیار خوب و عالی بود. همانطور که می‌دانید خانواده من از جنگ و قتل و عام آمده است. از این رو صحنه‌هایی که در این فیلم اتفاق افتاد برای من بسیار ملموس و قابل درک بود.

بهاره رهنما بازیگر پرکار سینما و تئاتر نیز که این روزها با نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» به کارگردانی ساناز بیان در تماشاخانه باران به کار بازیگری مشغول است، حضور کارگردانان سینما در تئاتر را اتفاقی بسیار خوب و ارزشمند قلمداد کرد و اظهار داشت: طبق تجربه‌ای که از  همکاری با منوچهر هادی دارم به خوبی به این مسئله واقفم که او این توانایی را دارد تا از بازیگران بازی‎‌های متفاوتی را بگیرد و این مهم باعث می‌شود این نمایش به خوبی اجرا شود.

لیلا بلوکات بازیگر سینما و تلوزیون نیز در سخنانی با اشاره به روان بودن بازی بازیگران در سخنانی با تقدیر از منوچهر هادی به علت ارائه این اثر فاخر گفت: بازی‌ها بسیار خوب و قابل قبول بود. مدیریت نمایش‌هایی از این دست بسیار کار سخت و طاقت‌فرسایی است از این رو از منوچهر هادی و دیگر عوامل این نمایش به خاطر اجرای خوب و کم نقص کمال تشکر و سپاس را دارم.

منوچهر هادی (زادهٔ ۱۳۵۱، تهران)، کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون سابقه کارگردانی 5 فیلم سینمایی را در کارنامه هنری خود دارد که از آن جمله می‌توان به «من سالوادور نیستم» (۱۳۹۴)، «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» (۱۳۹۰) و «زندگی جای دیگری است» (۱۳۹۲) اشاره کرد . نویسندگی ۳ اثر از این پنج فیلم را نیز خودش به عهده داشته است.

نمايش «مردگان بي كفن و دفن» اولین تجربه کارگردانی وی در تئاتر است که با بازی کاظم بلوچی، سینا رازانی، علی شادمان، ایمان صفا، مجتبی طهمورث، آرش مجیدی، مهدی محرابی، یکتا ناصر، رسول نجفیان و سیروس همتی توانسته تاکنون جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر را به سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران بکشاند که از آن جمله می‌توان به جلال‌الدین معیریان، حمید نعمت‌الله ، عمار تفتی، مرجان شیر محمدی، بهروز افخمی، امیررضا خادم، لیلا زارع، بهزاد رحیم‌خانی، بهنوش بختیاری، جلیل سامان، عباس رنجبر و .... اشاره کرد.

شایان ذکر است؛ نمایش «مردگان بی کفن و دفن» تا 31 شهریور هر روز ساعت 18 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه نمایند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار