یکی از پارامترهای اثر گذار که به تازگی تاثیر آن در تعیین جنسیت جنین شناسایی شده به وزن پدران به تنهایی باز می‌گردد.

 به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان چینی با بررسی بر روی زوج‌های ناباور دریافته‌اند مردان لاغر به احتمال بیشتر صاحب فرزند پسر می‌شوند.

گفتنی است: کارشناسان در این پژوهش 8 هزار و 500 زوج ناباور را مورد بررسی قرار داده و دریافته‌اند که اکثر مردان چاق و یا دارای اضافه وزن 27 درصد بیشتر از مردان لاغر صاحب فرزند پسر شده‌اند.

 کارشناسان دریافته‌اند، عواملی چون نژاد، رژیم غذایی، استرس و سن پدر همگی بر تغییر جنسیت جنین موثر است محققان بیمارستان دانشگاه پکن بر این اساس اعتقاد دارند نوعی ارتباط مستقیم بین وزن پدر و جنسیت جنین وجود دارد.

کارشناسان این نتایج را با بررسی بدنیا آمدن نوزادان پسر و دختر به شکل طبیعی و نیز به دنیا آمدن نوزاد از طریق لقاح رحمی و مقایسه نسبت جنسیتی آنها با وزن پدرانشان بدست آورده‌اند.

 از این نتایج در آینده و با تکمیل پژوهش‌ها می‌توان برای زوج‌هایی که تمایل بیشتر به داشتن فرزند دختر یا پسر دارند و دلایل منطقی برای خواسته خود دارند استفاده کرد.

 تا به حال اکثر تحقیق‌ها در خصوص جنسیت جنین و سلامت او بر روی مادران صورت گرفته اما در این تحقیق به صورت انحصاری پدرها و وزن آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

در تحقیقات پیشین علل مختلفی را موجب شکل گیری جنسیت دختر یا پسر در زوجین می‌دانستند که از آن جمله سن پدر و مادر‌، ژنتیک خانوادگی، نوع تغذیه والدین، استرس والدین، شرایط آب و هوا و فصل خاص سال، گرما یا سرمای هوا، سابقه زایمان های گذشته، میزان دریافت نور خورشید، سابقه افسردگی در مادر و محل زندگی و فاصله از سطح دریا را می‌توان نام برد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار