اتحادیه اروپا عملیات جدیدی را برای ممانعت از حرکت قایق‌های حامل مهاجران غیرقانونی در دریای مدیترانه آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، عملیات جدید اتحادیه اروپا برای مبارزه با بحران مهاجرت آغاز شد. عملیات «سوفیا» به کشتی‌های نیروی دریایی اجازه می‌دهد هر قایقی را که مشکوک به حمل مهاجران غیرقانونی در دریای مدیترانه است، بازرسی یا متوقف کنند و حتی در صورت لزوم به مبدأ بازگردانند.

تاکنون عملیات اتحادیه اروپا بیشتر بر نظارت و نجات این قایق‌ها متمرکز بود. قرار است بحران مهاجرت، یکی از موضوعات اصلی سخنرانی مشترک امروز آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، و فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، خطاب به پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ باشد.

بر اساس تحلیل بی بی سی، عملیات مذکور تنها در مرزهای آبی بین‌المللی مقدور است و نمی‌توان آن را در آب‌های لیبی اجرا کرد. اتحادیه اروپا امیدوار است بتواند در آینده نزدیک این اقدامات را در آب‌های لیبی نیز به اجرا گذارد. این مسئله تنها با اجازه این کشور یا شورای امنیت سازمان ملل امکان‌پذیر خواهد شد. روزانه حدود 20 قایق حامل مهاجران غیرقانونی از آب‌های لیبی به سمت اروپا حرکت می‌کنند.

از آغاز سال جاری میلادی بیش از 130 هزار مهاجر از سواحل آفریقای شمالی به کشورهای اروپایی وارد شده‌اند و بیش از 2700 پناهجو در آب‌های  این سواحل غرق شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار