طی شش ماه گذشته کلاهبرداری اینترنتی در راس جرائم ثبت شده در استان کرمان بود و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 125 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ حسن پور افزود: با وجود هشدارهای متعدد حتی افراد باسواد نیز قربانی کلاهبرداران اینترنتی شده اند.

وی همچنین به کاهش قابل توجه وقوع سرقت منزل ، سرقت اماکن ، سرقت خودرو ، سرقت وسایل داخل خودرو و کیف قاپی در 6 ماه اول امسال اشاره کرد و گفت : این جرائم در مجموع در استان 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.


رئیس پلیس آگاهی استان کرمان همچنین درباره آمار وقوع قتل در استان کرمان گفت : در 6 ماه اول امسال وقوع قتل در سطح استان 65 درصد و در مرکز استان 12 درصد افزایش داشته است .


سرهنگ حسن پور با اشاره به اینکه نیمی از قتلهای انجام شده در استان با سلاح گرم رخ داده افزود: 81 درصد مقتولین مرد بوده اند و نزاع، اختلاف خانوادگی، مسائل غیراخلاقی، اخاذی و سرقت از مهمترین دلایل وقوع قتل در استان بوده است .

رییس پلیس آگاهی استان کرمان همچنین درباره آمار تجاوز به عنف در استان گفت در شش ماه اول امسال میزان تجاوز به عنف 32 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است و تحقیقات پلیس نشان می دهد در اکثر این جرائم ، بین فرد متجاوز و کسی که مورد تجاوز قرار گرفته از قبل ارتباط وجود داشته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.