تبریز؛

اغاز پنجمین دوره مسابقات آسیایی ورزش زورخانه ای و پهلوانی در تبریز

پنجمین دوره مسابقات آسیایی ورزش زورخانه ای و پهلوانی در تبریز آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛این مسابقات درسالن پورشریفی تبریزو با حضور معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان کشور , اسماعیل استاندار آذربایجانشرقی , نجفی شهردار کلان شهر تبریز , دبیری رییس شورای اسلامی شهر تبریز , مهندس مهر علیزاده رییس فدراسیون بین الملی زورخانه ای و فرهاد طلوع کیان رییس فدراسیون زورخانه ای و پهلوانی کشور آغاز شد.

این دوره از مسابقه های با حضور 137 ورزشکار زورخانه ای و کشتی پهلوانی از 19 کشور ایران، اندونزی، مالزی، مغولستان، کره جنوبی، سریلانکا، تاجیکستان، تایلند، فیلیپین، قطر، نپال، پاکستان، افغانستان، عراق، هند، امارات، چین تایپه، کامبوج و بنگلادش به مدت سه روز در تبریز برگزار می شود.

رقابت های زورخانه ای از فردا صبح به مدت دو روز در سالن پورشریفی شروع می شود و روز آخر این مسابقه ها نیز اختصاص به رقابت های کشتی پهلوانی دارد.

در ابتدای این مراسم، یک دقیقه سکوت برای قربانیان فاجعه منا در سالن انجام شد و سپس مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی سخنرانی کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاحیه این مسابقات با اشاره به اینکه ورزش باستانی و زورخانه ای ریشه عمیق در تاریخ و فرهنگ ملی و اسلامی ایران زمین دارد، گفت: بر این اساس باید این رشته ورزشی مفید و مفرح در بین جوانان برای ایجاد نشاط جسمی و روحی بیش از پیش گسترش یابد.

اسماعیل جبارزاده افزود: شهر تبریز به عنوان شهر اولین ها در ایران اسلامی تلاش خواهد کرد میزبان خوبی برای ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از مسابقه ها شود.

غلامرضا شعبانی بهار، معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز در سخنانی، از شرایط خوب شهر تبریز برای برگزاری مسابقات بین المللی ورزشی گفت و از وجود زیرساخت های خوب در این شهر قدردانی کرد.

رئیس فدراسیون جهانی ورزش زورخانه ای نیز در این مراسم گفت: این ورزش که ریشه در ذات و فطرت انسان ها داشته و مضامین مهربانی، جوانمردی و احترام را با خود به همراه دارد، باید در کشورهای مختلف جهان روز به روز با سرمایه گذاری های انسانی و تجهیزاتی گسترش یابد.

آیین افتتاحیه این دوره از مسابقه ها با اجرای نمایش گروهی که متضمن تاریخ و فرهنگ آذربایجان و ریشه ورزش های زورخانه ای و باستانی ایران زمین را شامل می شد، برگزار شد

در پایان آیین افتتاحیه، از پهلوان بنی نصرت، پهلوان پرویز هادی و از خانواده شهید ورزشکار منجم و جانباز علی جهانگیری قدردانی به عمل آمد.
 
انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.