حمله جنگنده‌های روس به تروریست‌های تحت حمایت رژیم اسرائیل، عربستان، قطر و ترکیه، صهیونیست‌ها را شوکه کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، "ابال سیزر" شرق شناس از دانشگاه تل آویو در این باره گفت: روس‌ها حملات خودعلیه داعش و سازمانهای تروریستی نزدیک به داعش را آغاز کردند و در این میان باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، از حضور روسیه در اراضی سوریه ناراحت شده است. در حقیقت روسیه گروه‌های مخالف میانه رو که مورد تایید ترکیه و قطر و آمریکا هستند را هدف قرار داد.

وی افزود: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، به بهانه نبرد با داعش، اوباما را برای پذیرفتن طرح خود متقاعد کرد اما در واقع منافع روسیه در حمایت از نظام سوریه است حتی اگر این مسأله به قیمت رویارویی با جنگنده‌های آمریکا و اسرائیل تمام شود.

سیزر با بیان این که خطر داعش در زمان حاضر از دمشق دور است، افزود: عناصر تهدید کننده نظام سوریه گروه‌های میانه روی مورد حمایت تکیه و عربستان هستند که ادلب را اشغال کرده و درعا و حلب را تهدید می‌کنند و در ریف‌های دمشق و حمص و شهرهای مهم سوریه حضور دارند.

گوشزد روسیه به آمریکا در حریم هوایی سوریه

شرق‌شناس دانشگاه تل آویو گفت: دخالت‌های روسیه در اراضی سوریه، نتایج مطلوبی برای آمریکا و اسرائیل نخواهد داشت. از هم اکنون روس‌ها به آمریکا گوشزد می‌کنند که حریم هوایی سوریه را ترک کنید و مزاحم عملکرد جنگنده‌های ما نشوید.

پایان دوران حمله جنگنده‌های اسراییل به محموله‌های سلاح در سوریه

وی افزود: از این پس وقتی جنگنده‌های اسرائیل برای هدف قرار دادن محموله سلاح سوریه به حزب الله وارد حریم هوایی سوریه می‌شوند، روس‌ها جنگنده‌های خود را برای مقابله به تجاوزگر اسرائیل می‌فرستند.

روسیه در این باره به اسرائیل گوشزد کرده که در صورت تکرار این اقدام‌ها با ما طرف هستید.

منبع: العالم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.