رئیس جمهوری آمریکا در گفتگوی تلفنی با همتای افغان خود حمله به بیمارستانی در قندوز را یک اشتباه خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان کاخ سفید در بیانیه ای، گزارشی از گفتگوی تلفنی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و رئیس جمهور افغانستان ارائه کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: « رئیس جمهور اوباما امروز تلفنی با رئیس جمهور اشرف غنی گفتگو کرد. در این گفتگوی تلفنی، رئیس جمهور اوباما شجاعت نیروهای امنیتی و دفاع ملی جمهوری اسلامی افغانستان را ستود و بر عزم دولت آمریکا برای ادامه همکاری نزدیک با رئیس جمهور غنی و دولت افغانستان در جهت حمایت از تلاش های آنان برای تامین امنیت مردم افغانستان تاکید کرد.

اوباما کشته و زخمی شدن غیرنظامی های افغان را در حمله هوایی ارتش آمریکا به بیمارستان پزشکان بدون مرز در قندوز افغانستان تسلیت گفت و تاکید کرد این حمله به اشتباه اتفاق افتاده است.

رئیس جمهور آمریکا ضمن ابزار تاسف از این حادثه غم انگیز به نمایندگی از مردم آمریکا با خانواده ها و نزدیکان قربانیان این حادثه همدردی و برای قربانیان طلب آمرزش کرد.

بر این اساس روسای جمهور اوباما و غنی بر تعهد خود مبنی بر تقویت همکاری بین آمریکا و افغانستان تاکید کردند. آنان همچنین تاکید کردند به گفتگو درباره راه های تعمیق همکاری دیپلماتیک، اقتصادی و امنیتی در جهت ایجاد افغانستانی باثبات و ایمن ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار