وزارت خارجه آمریکا خبر تصمیم ایجاد منطقه پرواز ممنوع را بر فراز سوریه تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز،  پس از انتشار گزارشهایی در خصوص احتمال  ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه برای حمایت از غیر نظامیان، وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد تصمیمی برای این مسأله اتخاذ نکرده است.

جان کربی درنشست مطبوعاتی روزانه خود اعلام کرد دولت به یافتن بهترین راه مقابله با داعش در سوریه ادامه خواهد داد. وی گفت: ما به انجام گفتگوهایی درباره بهترین راه مقابله با داعش به خصوص در سوریه ادامه می دهیم؛ ما درباره نگرانی هایی که ترکیه درباره تحرکات داعش در شمال سوریه دارد، گفتگو کردیم.

کربی در ادامه افزود: تا کنون تصمیمی برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع اتخاذ نشده است. جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد در زمان کنونی سخنی از ایجاد منطقه پرواز ممنوع در میان نیست.

شبکه سی ان ان روز سه شنبه به نقل از مسئولان دولت آمریکا اعلام کرد جان کری احتمال داده است منطقه پرواز ممنوع در سوریه در امتداد مرزهای شمالی این کشور ایجاد شود؛ همچنانکه بحث هایی درباره ایجاد چنین منطقه ای در مرزهای جنوبی سوریه با اردن در جریان است. این شبکه گفته بود این طرح در نشست شورای امنیت ملی آمریکا و با وجود اعتراض باراک اوباما مطرح شد. اوباما گفته بود راه حل بحران سوریه، انجام  انتقالی سیاسی است که به موجب آن بشار اسد از قدرت کناره گیری کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار