سخنگوی کاخ سفید مدعی شد امضای توافق هسته ای به معنای پذیرش نقشی سازنده و مفید برای این کشور در عرصه بین‌المللی نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت رسمی کاخ سفید؛ "جاش ارنست،" سخنگوی کاخ سفید در سخنانی مدعی شد: توافق هسته‌ای ایران و جامعه بین المللی دلالتی بر این عقیده ندارد که ایران عضو موثر و کمک کننده جامعه جهانی خواهد شد.
 
ارنست در این باره گفت: آمریکا منتظر پاسخ رسمی روسیه برای گفتگو درباره تداخل نیافتن عملیات نظامی ما در آسمان سوریه است. تمایز میان هماهنگی و اجتناب از تداخل کار وجود دارد. آمریکا بدنبال ایجاد قوانین اساسی است که به ما اجازه دهد تداخلی میان عملیات ما و آنها به وجود نیاید و خلبانان و دیگر پرسنل نظامی ما بتوانند با امنیت عملیات خود را انجام دهند. ما منتظر پاسخ رسمی روسیه هستیم.
 
از سخنگوی کاخ سفید پرسیده شد رهبر معظم ایران گفتگوهای بیشتر با آمریکا را درباره هر موضوعی ممنوع کرده است که احتمالا شامل هر نوع راه حل درباره سوریه نیز می‌شود. پاسخ شما چیست؟
 
ارنست گفت: از من در موارد مختلف، به خصوص در ماه گذشته، خواسته شد تا به اظهارات رهبران در ایران پاسخ دهم و همواره از من شنیدید که ما براساس اقدامات آنها( ایرانی ها) قضاوت می‌کنیم و تلاش برای پاسخ دادن به این اظهارات چندان سازنده نیست. اجازه دهید فقط بگویم که رئیس جمهور کاملا روشن ساخت که توافقی که اخیرا میان ایران و جامعه بین المللی برای جلوگیری از دستیابی آنها به سلاح هسته‌ای بدست آمد، دلالتی بر این عقیده ندارد که ایران عضو موثر و کمک کننده جامعه بین المللی خواهد شد؛ بلکه دلالت بر این عقیده دارد که اولویت امنیت ملی آمریکا و دیگر کشورها جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. دقیقا به خاطر این که ایران اغلب عضو موثر و کمک کننده در جامعه بین المللی نبوده است، می‌خواهیم از دستیابی آنها به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم. بنابراین این تاکنون رویکرد ما بوده است. اگر ما شاهد تغییر درخواست، لحن و تاکتیک ایران باشیم، مطمئنا از آن استقبال می‌کنیم؛ اما این چیزی نیست که ما بر روی آن حساب باز کرده باشیم و حقیقت این است به دلیل آنکه ما بر روی آن حساب نکردیم موجب موفقیت تلاش ما برای جلوگیری از دستیابی آنها به سلاح هسته ای شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار