بجنورد؛

اختصاص ۱۲۵ میلیون تومان اعتبار به فعالیت های قرآنی در خراسان شمالی

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از اختصاص ۱۲۵ میلیون تومان برای اجرای فعالیت های قرآنی در استان در 6 ماه دوم سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ ثابت قدم در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: تجهیز کتابخانه های تخصصی،برگزاری جلسات تفسیردر20نقطه استان،چاپ کتاب معرفی فعالان و نخبگان قرآنی و همایش تجلیل از خادمان،فعالان و نخبگان قرآنی از جمله برنامه های پیش بینی شده در 6 ماه دوم سال است.

ثابت قدم اظهار داشت:استفاده از مجتمع فرهنگی هنری گلشن به عنوان سینما گلشن بدلیل خلع سینما در مرکز استان که تا کنون برای استفاده به عنوان سینما در برخی موارد تجهیز شده است و تا احداث سینمای جدید از آن استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینكه موسیقی مقامی خراسان شمالی به ثبت جهانی رسیده است ، گفت: بعد از سه سال پیگیری برای راه اندازی مكتب خانه موسیقی امتیاز راه اندازی این مكتب خانه به استان داده شد.

ثابت قدم افزود: برگزاری پاتوق، برپایی دوره های آموزشی موسیقی و میزگرد ها از جمله فعالیت های این مكتب خانه خواهد بود.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تجلیل از فعالان فرهنگی، هنری، قرآنی، آیین تجلیل از پیشكسوتان عرصه فرهنگ و هنر، برگزاری اردیبهشت تئاتر باحضور هنرمندانی استانی و کشوری از جمله جمشید مشایخی، برگزاری شب های فرهنگی اقوام، برگزاری همایش گفتمان دینی را از جمله برنامه های نیمه نخست این اداره کل عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.