چهارمین همایش آسیب‌شناسی مدیریت منابع انسانی امروز پنجشنبه 16 مهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در چهارمین همایش آسیب‌شناسی مدیریت منابع انسانی که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد؛ مهدی احمدی مجری اجرایی این همایش در خصوص شکوفایی استعدادهای ذاتی انسان گفت: یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های یک سازمان یا شرکت پرسنل آن می‌باشد. با کمی تدبیر می‌توان راهکارهایی را ارائه داد که از منابع انسانی بالاترین بهره را ببریم.

در ادامه مهندس محمدحسن امامی رئیس بنیاد توانمندسازی منابع انسانی ایران افزود: انسان‌ها به صورت ذاتی دارای شایستگی هستند و باید آنها را شکوفا کنند و از شایستگی درونی خود بهره ببرند اما در کنار آن باید شأن هم داشته باشند، شأن معادل اخلاق حرفه‌ای است.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای غلط و نگرش‌های اشتباه این است که منابع انسانی منتظر تغییر و یا بهبود یک بخش هستند. انتظار منابع انسانی برای بهبود شرایط امری بی‌فایده است، هر فرد باید خود دست بکار شود و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.

محمدحسن امامی در خصوص راهکارهای مفید و بالا بردن کارایی منابع انسانی گفت: اولین و مهمترین نکته این است که فرد مسئولیت‌پذیر باشد اگر افراد سازمان مسئولیت‌پذیر باشند و کار خود را به درستی انجام دهند بطور کل سازمان پیشرفت می‌کند و دومین مورد عشق بکار است چنانچه قلبی متعهد به سازمان داشته باشد خیلی دلسوزانه‌تر برای سازمان کار انجام می‌دهد و همین امر موجب پیشرفت سازمان می‌شود.

مجید جلالی دبیر کل کانون مربیان فوتبال ایران (سرمربی تیم فوتبال سایپا) در مورد دستاوردهای مربی‌گری در راهبری سازمان‌ها عنوان کرد: در مورد انتخاب بازیکن یکسری نکات مشترک با کار سازمانی وجود دارد ابتدا یکسری استعدادهای فرد را مورد سنجش قرار می‌دهیم اما بعد از استعدادیابی دو شاخصه‌ وجود دارد که به صورت تجربه شخصی بیان می‌کند قبل از هر استعدادی باید بازیکن عاشق فوتبال باشد و تعادل روانی داشته باشد بازیکن در شرایط رضایت و عدم رضایت عملکرد آن نباید تغییر کند.

دومین شاخصه قدرشناسی است. چه بازیکن در تیم و چه نیروی انسانی در سازمان باید روحیه قدرشناسی داشته باشند کسی که قدرشناس است کار تیمی را بهبود می‌بخشد و همه می‌خواهند به فرد قدرشناس کمک کنند و کار را زودتر پیش ببرند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.