حجت الاسلام و المسلمین عبدخدایی اسلام جدا از سیاست را ناقص برشمرد و ولایت را اصل و اساس سیاست عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی عبدخدایی در نشست سراسری ائمه جماعات شرکت مخابرات استان تهران با اشاره به آیه 247 سوره مبارکه بقره گفت: این آیه از محکمترین ادله اثبات ولایت است.

وی اسلام جدا از سیاست را ناقص دانست و ولایت را راس سیاست برشمرد و گفت: ولایت اصیل متعلق به ائمه است، اما ولایت فقیه ادامه ولایت معصوم است و مساله ای کاملا عقلانی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ولایت بعنوان محور اعتقادات شیعه، ولایت را امری انتصابی از جانب خدا دانست و افزود: اصل ولایت از آن خداست و هیچکس حق حاکمیت بر دیگری ندارد و حاکمیت از آن خداست.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با بیان اینکه خدا توسط پیامبران و جانشینانش بر زمین اعمال حاکمیت می کند، در تفسیر آیه مذکور گفت: آیه فوق به صراحت حاکمیت و انتصاب حاکمیت را از آن خدا می داند که خداوند به هر کس بخواهد مدیریتش را اعطا می کند.

وی وظیفه پیامبران و جانشینان آنها را ارشاد و هدایت و تزکیه و حاکمیت و مدیریت جامعه برشمرد و تاکید کرد: شیعه معتقد است جانشین پیغمبر هم باید این دو جنبه هدایت و مدیریت را با انتخاب الهی داشته باشد.

اولین سفیر ایران در واتیکان با تاکید بر اینکه عصمت و معنویت امام غصب شدنی نیست، تصریح کرد: مساله غصب حکومت در بعد مدیریت و هدایت جامعه رخ داده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی از ائمه جماعات خواست با استفاده از امکانات موجود تلاش خود را برای برقراری ارتباط چهره به چهره با مردم بکار گیرند و به اقامه نماز اکتفا نکنند.

وی تنها آفت از بین برنده قوت و استحکام فعلی در داخل کشور را بی تفاوتی به مکتب شیعه عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با تکیه بر خدای متعال ازو استعانت بجویند.

این هنشست در سالن طبرسی بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.