رییس کمیته فناوری ستاد انتخابات کشور گفت : بیش از 90 درصد فرایند انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در کشور به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  امیر شجاعان عصر چهارشنبه در همایش توجیهی آموزشی انتخابات در انزلی گفت: بیش از 90 درصد فرایند انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در کشور به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: انتخابات الکترونیکی شامل 25 فرایند است که 24 فرایند آن از جمله تجمیع آراء و اعلام نتایج و صورت جلسه به صورت الکترونیکی ولی اخذ رای و شمارش غیرالکترونیکی است.

 رییس کمیته فناوری ستاد انتخابات کشور با بیان این که شمارش رای نیاز به تجهیزات خاص دارد، افزود : نمونه‌ای برای شمارش الکترونیکی رای تهیه و به شورای نگهبان ارائه شده که در صورت تائید، در 9 کلانشهر کشور انتخابات به صورت تمام الکترونیک خواهد بود.

شجاعان متذکر شد: به منظور تامین امنیت، در ارتباطات از اینترنت استفاده نمی‌کنیم و از زیرساخت مخابرات داخلی وزارت ارتباطات و همراه اول بهره می‌بریم.

وی اظهار کرد : سیستم‌های رمزنگاری را تقویت کرده‌ایم و با توجه به استفاده از شبکه داخلی، امکان دسترسی از خارج وجود ندارد.

رییس کمیته فناوری ستاد انتخابات کشورافزود: در هر شعبه حداقل یک نفر به سیستم الکترونیکی آشنایی دارد و هر 10 شعبه، یک پشتیبان در نظر گرفته‌ایم.

جدول زمان‌بندی ثبت نام برای مجلس از 28 آذرماه و زمان ثبت نام مجلس خبرگان 26 آذرماه خواهد بود و نخست، باید هیات اجرایی تشکیل و بعد بررسی هیات نظارت آغاز می‌شود.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ هفتم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

همایش توجیهی، آموزشی منطقه‌ای طی امروز و فردا ( 15 و 16 مهرماه) به میزبانی استان گیلان در بندرانزلی و با حضور مسئولان استانداری‌ها ، فرمانداران، بخشداران استان‌های گیلان، قزوین و زنجان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار